دیدبان
در نمایشگاه کتاب رصد شد

توزیع کتب و محتوای نامناسب در بخش کودک نمایشگاه بین المللی کتاب

توزیع کتب و محتوای نامناسب در بخش کودک نمایشگاه بین المللی کتاب

به گزارش دیدبان، در روزهای آغازین نمایشگاه کتاب شاهد آن هستیم که در بخش مربوط به کودک نمایشگاه که مخاطبانی از رده سنی نوجوان نیز دارد، تعدادی از غرفه داران و انتشارات اقدام به فروش کتبی نموده اند که نه تنها مناسب این رده سنی نمی‌باشد بلکه برخی از آن شامل محتوای غیراخلاقی و مستهجن بوده و در کمال ناباوری در سایه غفلت مسئولین برگزاری نمایشگاه، در دسترس و اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

 
علیرغم آنکه انتشارات بسیار فعالی در بخش کودک و نوجوان حضور دارند و کتب و محتوای بسیار مناسبی را عرضه می‌کنند، تعدادی دیگر از غرفه داران صرفا در حال فروش کتبی هستند که در قالب ترجمه داستان ها و رمان های خارجی و یا ترجمه کتبی مانند تاریخچه فراماسونری و ابزار فراماسونری و … در حال ترویج فرهنگی نادرست از طریق فروش محصولات خود در نمایشگاه کتاب هستند.

با بررسی بسیار کوتاه محتوای این بخش با کتابی مواجه می‌شویم که در یکی ار غرفه های سالن ورودی بخش کودک در حال توزیع و انتشار است. متاسفانه محتوای این کتاب بسیار نامناسب است و صرفا تصویر یکی از صفحات داخلی این کتاب در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. (جهت مشاهده در ابعاد بزرگ تر روی تصویر کلیک کنید)
 
جای تاسف است که چنین کتبی در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین المللی کتاب توزیع می‌شوند. این اتفاق نشان از بی تدبیری و عدم مسئولیت پذیری مسئولان امر در نمایشگاه است.

لازم به ذکر است که پس از پیگیری از مسئول بخش کودک نمایشگاه، ایشان صرفا از جلد کتاب تصویر برداری نموده! و وعده برخورد با شخص متخلف در روزهای آتی را اعلام نمودند.

 
متاسفانه امسال معضلات بسیار زیادی در نمایشگاه کتاب پیش روی مراجعین قرار دارد. به طور مثال هیچ محلی برای استراحت کودکان و نوجوانان در نمایشگاه لحاظ نشده است و این دسته از مراجعین در کمال تاسف مجبور به استراحت در کف مسیر رفت و آمد افراد دیگر هستند و این مسئله منجر به بروز مشکلات بهداشتی خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی کتاب هر ساله یک مرتبه برگزار می‌گردد و افراد مختلفی از سراسر کشور از آن بازدید می‌کنند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟