دیدبان

شهرداری محل منازعات سیاسی نیست

شهرداری محل منازعات سیاسی نیست

به گزارش دیدبان، سهیلا جلودار زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به استعفای نجفی از شهرداری تهران بعد از شش ماه فعالیت، گفت: در حال حاضر گزینه هایی برای شهرداری تهران مطرح هستند که اعضای شورا باید با دقت نظر، شهرداری را انتخاب کنند که توانائی اداره امور پایتخت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه سهم خواهی و ترجیح منافعی فردی و گروهی بر منافع شهروندان یک آفت برای مسئولین است، افزود: شهردار تهران باید از این مسائل بدور باشد و حضور در شهرداری را یک خدمت به مردم برای رضای خدا بداند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عقب ماندگی شهر از توسعه و محروم ماندن مردم از خدمات شهری، یکی از آسیب های منازعات سیاسی در شورا و شهرداری است.

جلودارزاده گفت: در شهری که برخی از مردمش کارتن خوابی می کنند و دخترانی هستند که شبها در خیابانها و سر چهار راهها، آدامس فروشی و دستفروشی می کنند، شهرداری و شورای شهرش نباید عرصه منازعات مسئولین قدیم و جدید باشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در پاسخ به این سوال که برخی می گویند شهردار تهران باید فردی اصلاح طلب باشد، گفت: نیازی نیست که شهردار صرفا اصلاح طلب باشد. مهم انگیزه کار کردن و خدمت است نه گرایش سیاسی.

جلودارزاده با تاکید بر اینکه باید از اداره شهر به نظر و گرایش سیاسی پرهیز شود، افزود: شورای شهر قبل از اینکه یک محل سیاسی باشد، محل تدبیر امور شهروندان با رای و نظر مردم است.

وی افزود: شهر تهران مشکلاتی چون آلودگی هوا، ترافیک، ناهنجاری زیاد و ... دارد و مسئولین باید به فکر حل این مشکلات باشند. بنابراین فرصتی برای پرداختن به منازعات سیاسی نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه تهران شهر گرانی برای زندگی کردن است، تصریح کرد: مردم تهران مالیات زیادی پرداخت می کنند اما متاسفانه به دلیل سوء مدیریت خدمات دهی به مردم به اندازه هزینه هایی که مردم پرداخت می کنند، نیست.

جلودارزاده به اعضای شورای شهر تهران توصیه کرد که از سرنوشت شورای دور اول تهران که به دلیل منازعات سیاسی در نهایت باعث عزل 2 تا از شهرداران تهران و انحلال شورا شدند، عبرت بگیرند و معالات سیاسی کشور را برهم نزنند.

وی اضافه کرد: اعضای شورا در تاریخ و حافظه مردم خاطره خوبی از دموکراسی و اصلاح طلبان به یادگار بگذارند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن