دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

سوختن و ساختن با دولت تدبیر و امید تا 1400

سوختن و ساختن با دولت تدبیر و امید تا 1400
به گزارش دیدبان؛ برخی از چهره‌های سیاسی و هنری کشور که در زمان انتخابات ریاست جمهوری 96 از نامزدی حسن روحانی حمایت و رأی به وی را در آحاد مردم تبلیغ کردند اما با عملکرد حدود یک‌ساله دولت دوازدهم به این نتیجه رسیدند که حمایت از حسن روحانی اشتباه بوده است. به عبارت دیگر شکست برجام از یک‌سو و رکود سنگین اقتصادی از سویی دیگر موجب شد تا با گران شدن ارز پشیمانی در رأی به دولت تدبیر و امید افزایش یابد.
 
چنانچه بخواهید عملکرد دولت دوازدهم را مورد ارزیابی قرار دهید خواهید دانست که رویکرد دولت دوازدهم دنباله‌رو سیاست و رویکرد دولت یازدهم است. بنابراین نباید از دولت فعلی انتظار داشت که نسبت به چهار سال گذشته اقدام یا عملکرد دیگر داشته باشد. در این شرایط آن دسته‌ای که به دولت تدبیر و امید رأی دادند و معتقد بودند که باید به روحانی رأی داد تا سال 1400 در رأس کشور باشد، می‌دانستند که عملکرد و خروجی دولت دوازدهم در حوزه‌های سیاست بین‌المللی (برجام)، سیاست داخلی (موضوع حصر سران فتنه)، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از نظر کمیت و کیفیت مانند دولت یازدهم خواهد بود بنابراین اعتراض و پشیمانی به رأی دادن به حسن روحانی نه‌تنها قابل‌قبول نیست بلکه حامیان دولت و مخالفان دولت و در نهایت عام مردم و کشور باید تبعات رأی به رئیس‌جمهوری منتخب را بپذیرند.
 
در شرایط کنونی حتی به نظر می‌رسد که عام مردم حق شکایت و اعتراض نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت را ندارند زیرا وسیله نظارت و اعتراض به دولت، مجلس و نمایندگان است و نمایندگان مجلس می‌بایست خواست مردم را به دولت منتقل و از آن بازخواست کند اما در ماجرای استیضاح وزرای دولت دوازدهم در سال 96 و حتی نابسامانی قیمت ارز در کشور در اوایل سال 97 مشخص شد که اکثریت مجلس به عنوان نمایندگان مردم نه‌تنها عملکرد سیاسی و اقتصادی دولت را رد نمی‌کنند بلکه به استیضاح 3 وزیر دولت دوازدهم رأی نمی‌دهند و به عبارت دیگر عملکرد اقتصادی دولت مورد تائید و قبول مجلس است. یعنی عملکرد اقتصادی دولت از سوی مجلس (به‌صورت مستقیم) و مردم (به‌صورت غیرمستقیم) مورد تائید است. بنابراین در این شرایط اسفناک اقتصادی و سیاسی کشور، اعتراض و شکایت عام مردم بر عملکرد دولت تدبیر و امید سرانجامی نخواهد داشت.
 
انتهای پیام//
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن