دیدبان
مزار حجر بن عدی تخریب شد:

سوریه جولانگاه اهانت کنندگان به صحابه رسول اکرم (ص)

سوریه جولانگاه اهانت کنندگان به صحابه رسول اکرم (ص)

دیدبان: به گزارش خبرگزاری ها عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در شنيع ترين اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعاليت هاي فرقه اي در سوريه، با حمله به مرقد مطهر "حُجر بن عدی" و تخريب ضريح و نبش قبر آن صحابي جليل القدر، پيکر تازه و آغشته به خون او را بيرون کشيده و با خود به سرقت بردند (متن کامل خبر را اینجا بخوانید).

پیش از این نیز اقدامات جنایت آمیز شگفت آوری در سوریه رخ داده است که بسیاری از درک چرایی و علل اصلی و اهداف و مقاصدی که این اعمال را ایجاد می کند نا آگاه مانده اند. به عنوان مثال در همین چند روز گذشته خبرگزاری ها خبری را با این تیتر (ذبح 30 جوان شیعه در سوریه) منتشر کردند که بر اساس آن یک سایت اینترنتی لبنانی عصر امروز با انتشار عکسی دلخراش از دو جوان ذبح شده سوری، نوشت: تروریست های القاعدة در ادامه جنایت های خود در قبال مردم سوريه عموما و اهالي حلب خصوصا، آغاز به اجرای فتاواى برخی از شیوخ سلفي درباره ذبح جوانان دو روستای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" در حومه حلب نموده اند.


تخریب و نبش مزار مطهر حجر بن عدی؛ یار باوفای امیر المومنین (ع) به دست معارضین سوری


چنین اخباری در چند ماه اخیر به کرات منتشر شده است و نگاهی به اتفاقاتی که در سوریه رخ می دهد نیز حاکی از آن است که چنین جنایاتی کاملا هدفمند و با برنامه ریزی صورت می گیرد و دشمنان اسلام برای انجام این کارها برنامه ریزی و هماهنگی های فراوانی را انجام می دهند.

اما سوالی که افکار عمومی در تبیین جواب آن ناتوان مانده است این است که چرا دشمنان اسلام چنین می کنند و عناصر وهابی که در اصل آلت دست اربابان خود در نظام سلطه هستند چرا به چنین اقداماتی دست می زنند. به عبارت بهتر سوالی که بسیاری از متدینان ایرانی با آن مواجه هستند و به نظر می رسد که به شدت افکار عمومی را دچار سردرگمی کرده است این است که چرا در سوریه این همه جنایت های عجیب و شگفت آور رخ می دهد و چه نفعی از این کار عاید دشمن می شود.

در پاسخ به این سوال باید خاطر نشان ساخت که به نظر می رسد که هدف اصلی از چنین کارهایی تبدیل کردن درگیری های موجود در سوریه به جنگ شیعه و سنی و در یک نگاه کلان تر تبدیل کردن مساله کلی ناآرامی های جهان اسلام به درگیری داخلی و جنگ فرقه ای است.

به عبارت بهتر دشمنان جهان اسلام به دنبال آن هستند که بیداری اسلامی را تبدیل به جنگ شیعه و سنی کنند. با چنین روندی البته هم مضرات بیداری اسلامی برای آنها بر طرف می شود و هم با کشتار مسلمین و ایجاد جنگ در میان فرقه ها زمینه تسلط بیشتر آنها فراهم می شود

در این میان فرقه جاهل و خشن و دست ساز وهابیت کاملا در خدمت اربابان خارجی نقش ایفا می کند. وهابیت کنونی کاملا نقش خوارج را در تاریخ صدر اسلام بازی می کنند با این تفاوت که خوارج به دلایلی بر وهابیت کنونی اولویت داشتند و آن این که آنها مولود جهل و حماقت بودند و به ابزار دستی برای منافقان تبدیل شدند و این ها مولود دسیسه هستند و از اساس توسط دشمنان اسلام ایجاد گردیده اند.


اگر به اختصار به شباهت های خوارج و وهابیت کنونی بپردازیم مشاهده می کنیم که:

1. هر دو گروه همه امت را کافر می دانستند

2. هر دو گروه اهل خشن ترین و فجیع ترین جنایت ها به اسم اسلام بودند

3. هر دو گروه به نحو احمقانه و غلطی مدعی جهاد و امر به معروف هستند

4. هر دو گروه ابزار دست دشمنان اسلام هستند و در برنامه آنها عمل می کنند

با این تفاوت اساسی که وهابیت کنونی موجودیتی است که انگلیس آن را ساخته است و کاملا در اختیار نظام سلطه بین المللی است و از این رو از خوارج جنایتکار صدر تاریخ اسلام خطرناکتر و جنایت کار هستند.

در چنین شرایطی بدترین کار ممکن در پاسخ به این اقدام دشمنان اسلام آن است که ما نیز احساساتی شویم و در برنامه دشمن و پازلی که دشمن چیده است عمل کنیم. در عوض بهترین کار ممکن آن است که به نحو منطقی کمال حمایت قانونی، رسانه ای، خبری و حتی اطلاعاتی و نظامی را از دولت سوریه انجام دهیم و بدون وارد شدن به درگیری فرقه ای ارتش سوریه را در سرکوب این جنایتکاران حمایت کنیم، تا در عین خودداری از درگیری فرقه ای و بدون نسبت دادن این اعمال به یکی از فرق اسلامی زمینه سرکوب دشمنان اسلام و مقابله با این جنایتکاران فراهم شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن