دیدبان

گوساله سامری ترامپ

گوساله سامری ترامپ

به گزارش دیدبان، «هادی محمدی» در یادداشتی با عنوان "گوساله سامری ترامپ" در روزنامه جوان نوشت:

کمتر کسی است که تردید داشته باشد بن‌ سلمان گزینه امریکا برای تصدی پادشاهی در عربستان نبوده و این جایگزینی با رشوه‌های بزرگی به دولت ترامپ شکل گرفته که واسطه آن نیز داماد یهودی ترامپ بود. امریکایی‌ها در ارزیابی خود از اوضاع عربستان به نتیجه قطعی رسیده بودند که روند و ساز و کارهای موجود در عربستان، تضمینی در ادامه حیات ساختار پادشاهی نیست و نیازمند دگرگونی‌های بزرگ است.

از سوی دیگر مکانیزم غارت ثروت‌های منطقه و کشورهای عربی بر تولید و ساخت هراس از یک دشمن موهوم است تا نفت کشورهای عربی به کالایی برای رونق صنعت تسلیحاتی و ثروت‌سازی امریکا مبدل شده، مسیر هژمونی‌سازی امریکا در غرب آسیا و خاورمیانه را نیز فراهم کند.

در اولویت‌ها و نیازهای راهبردی – منطقه‌ای امریکا نیز، خارج کردن رژیم صهیونیستی از روند نابودی ناشی از موازنه قدرت مقاومت منطقه‌ای و ایجاد یک روند فریبکارانه و جایگزین کردن ایران به جای دشمن صهیونیستی مطرح هستند که مجموعه تصویر و مؤلفه‌های فوق به یک نتیجه دلنشین برای صهیونیست‌ها و دولت ترامپ منتهی شده است.

اگر امروز بن سلمان همچون بالفور انگلیسی برای صهیونیست‌ها در فلسطین تجویز حیات می‌کند و صهیونیست‌ها را به رسمیت می‌شناسد یا اینکه دستگاه دیپلماسی و تبلیغاتی بن سلمان و سعودی به ماشین دشمنی و دروغ‌پردازی علیه ایران تبدیل شده و گاهی نیز برای ایران رجزخوانی می‌کند و یا حاضر است هزینه 9میلیارد دلاری باقی‌ماندن نیروهای متجاوز امریکا در سوریه و احتمالاً عراق را بپردازد و به جاده‌صاف‌کن عجولی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل شده و آخوندهای درباری وهابی را برای افتتاح مسابقات پاسور بازی در عربستان به کار می‌گیرد، همگی این رفتارهای جاهلانه برای بهای کسب پادشاهی و ماندن در رأس قدرت عربستان است و ترامپ نیز قول داده تا این گوساله سامری قابل دوشیدن است، حمایت از نماد فساد، دیکتاتوری و تروریسم وهابی را اولویت خود قرار می‌دهد و از او برای خدمت به شرایط بحرانی صهیونیست‌ها بهره‌برداری خواهد کرد.

تفکر قبیله‌ای در عربستان و امارات که همواره انتقال قدرت با خونریزی همراه بوده در کنار ظرفیت‌های جدید تعارض با حاکمیت بن سلمان و سیاست‌های او، بهترین عامل و دلیل برای از بین رفتن این امید سراب‌گونه ترامپ به بن سلمان است که نخواهد توانست شیر این گاو را تا آخر بدوشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن