ف
دیدبان بررسی کرد؛

سازمان اوج در نقش سازمان تبلیغات ترکیه

سازمان مردم‌نهاد اوج که رویکرد آن انقلابی و جهادی است در یک اقدام عجیب در سریال پایتخت 5، در نقش سازمانی تبلیغاتی برای هتل‌ها و مکان‌ها تفریحی کشور ترکیه ظاهر شد.

به گزارش دیدبان؛ در مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر بود که ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی به‌وقت شام بر روی سکو رفت و رسماً از سازمان اوج و سپاه پاسداران برای ساخت فیلمش تقدیر کرد اما در اینکه سازمان اوج در جهت زنده کردن روحیه مقاومت و ایثار گام برداشته است هیچ شکی نیست و هزینه از بودجه بیت‌المال برای ساخت چنین فیلم‌هایی را نبایستی اشکال گرفت زیرا ساخت چنین فیلم‌هایی در راستای زنده کردن فرهنگ مقاومت و ایثارگری است.
 
اکران فیلم به‌وقت شام با همکاری سازمان اوج در سینماهای کشورمان توانست با استقبال گسترده مردم مواجه و موجب شد تا فروش این فیلم سینمایی در تعطیلات نوروزی امسال میلیاردی شود. البته سازمان هنری رسانه‌ای اوج به‌غیراز ساخت فیلم سینمایی به‌وقت شام، فیلم‌های سینمایی تنگه ابوقریب، سوءتفاهم، فهرست مقدس، ایستاده در غبار، هیهات، بادیگارد و سریال‌های آسمان من و سردلبران را در کارنامه درخشان خود دارد.
 اما فعالیت جهادی این سازمان مردم‌نهاد در عرصه ساخت فیلم با پخش سریال نوروزی پایتخت 5 به‌یک‌باره مورد نقد گرفت. زیرا سازمان اوج با بودجه بیت‌المال دست به ساخت سریال پرطرفدار پایتختی 5 گرفت اما درنهایت مسائلی در فیلم موجب ناراحتی آحاد مردم شد.
 
در سال‌های گذشته شاهد بودیم سریال پایتخت از خانواده و کاراکترهایی مستضعف ولی خوشحال و خوشبخت تشکیل شده بود و این ماهیت در سریال پایتخت در سال‌های گذشته موجب شد تا دل بسیاری از خانواده‌های ایرانی که بخش زیادی از آن‌ها ثروتمند نیز نبودند، با دیدن این سریال، شاد شود. حتی می‌توان گفت بخش از جامعه تشکیل شده از خانواده‌های فقیر که به علت فقر و تهی‌دستی نمی‌توانستند به سفر بروند، در تعطیلات نوروز هر شب جلوی تلویزیون جمع می‌شدند تا شاید این سریال تنها سرگرمی آن‌ها باشد و به بهانه آن بخندند و خوشحال باشند؛ اما امسال علیرغم مشکلات مضاعف اقتصادی، سازمان اوج در یک اقدام عجیب دست به کاری غیر جهادی و غیرانقلابی زد. اینکه یک سازمان انقلابی در نقش سازمان تبلیغاتی برای هتل داران ترکیه ظاهر شود، سؤالات زیادی برای مردم را ایجاد کرد.
 
در سالی که رهبر انقلاب آن را حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند سریالی نوروزی از رسانه ملی پخش می‌شود که رویکرد و ماهیتش حمایت و تبلیغ مکان‌ها توریستی و هتل‌های کشور ترکیه است. از سویی دیگر علیرغم اینکه بسیاری از خانواده‌های ایرانی در شهرهای کوچک با فقر و تهی‌دستی دست‌به‌گریبان هستند، غذاهای رنگارنگ در هتل‌های رو به دریا و انواع تفریح‌های رؤیایی واقع در کشور ترکیه در سریال پایتخت 5 به چشم می‌خورد. البته این صحنه‌ها و تفریح‌های ویژه خانواده‌های ثروتمند چنانچه در یک سریال خارجی وجود داشت، به‌احتمال زیاد صداوسیما از پخش در رسانه ملی خودداری می‌کرد زیرا مدیران و رؤسای سازمان صداوسیمای کشورمان می‌دانند که پخش این‌گونه سریال‌های می‌تواند موجب تبلیغات برای کشور ترکیه و درنهایت جذب توریست‌های ایرانی و خارج شدن میلیاردها تومان ارز شود و همچنین برای آن دسته از خانواده‌های فقیر و تهی‌دست که امکان سفر ندارند موجب ناراحتی و حسرت خواهد بود.
 
 اقدام عجیب سازمان اوج به این مسائل عجیب ختم نمی‌شود زیرا فرهنگ ضد حجاب در سریال پایتخت 5، فراوان دیده می‌شود اینکه یک کاراکتر خانم به بهانه ارمنی بودن، بدون حجاب می‌تواند مثل آب خوردن فارسی صحبت کند و به بهانه مختلف خانم‌های بی‌حجاب در جلوی دوربین ظاهر می‌شوند نکته‌ای است که جای تأمل دارد.
 
انتهای پیام//
 
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • :: دلایل احتمال فیلترینگ تلگرام،با وجود عضویت چند ده میلیون نفر ایرانی چیست؟
  • :: شکوری‌راد: بیماری بهانه بود با «کارگزاران» اختلاف سیاسی داشتیم
  • :: بعد از سال‌های طولانی تازه به شبهه آب و برق مجانی پاسخ دادیم
  • :: تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهمان‌نواز
  • :: ادب، آداب و میزان حکمرانی خوب
  • :: بارش ماهی در آسمان گلپایگان!+فیلم
  • :: چرا برخی اصلاح‌طلبان به معصومین جسارت و توهین می کنند؟
  • :: آیا اصولگرایان به دنبال تحقق دولت نظامی هستند؟
  • :: اقتصاد اسلامی در تضاد رویکرد لیبرالی دولت روحانی
  • :: ناکامی سعودی در خلق تصاویر مجازی
  • :: تلگرام دولتی، گردش‌های ژونگ‌شان و ماری آنتوانت‌ها
  • :: منشور کارآمدسازی و صیانت از وزارت اطلاعات
  • :: اول اردیبهشت ماه روحانی!
  • :: گفت و گوی ملی چگونه باورپذیر می شود؟
  • :: لزوم گسست از تفکر نو لیبرالیستی منسوخ و چرخش به سمت گفتمان انقلاب اسلامی
  • :: راهپیمایی‌های بازگشت؛ از «بمب جمعیت» تا ناکارآمدی سیاست «ترور»
  • :: وحشت در کاخ ملک سلمان
  • :: انگیزه‌های اردوغان برای انتخابات زودهنگام
  • :: چرا کره شمالی به سمت مذاکره حرکت کرده است؟
  • :: گزینه اقتصادی آمریکا روی میز ؛ چه با برجام چه بی برجام
  • :: ظرفیت های صنعتی و معدنی؛ زمینه ساز تحقق آرمانهای اجتماعی انقلاب
  • :: شورای فعلی تهران از شورای اول عبرت بگیرند
  • :: اینجا هم معیارهای دوگانه!؟
  • :: روزه سکوت واقعی است؟ چرا؟
  • :: در صف می‌ایستم، پس هستم!
  • :: رپورتاژ‌ آگهی اصلاح طلبان با روسری و توسری
  • :: بسیج کارکنان BBC فارسی برای مقابله با کودتا در عربستان
  • :: ۱۸ پرسش و پاسخ درباره شبیه‌ترین پیام‌رسان ایرانی به تلگرام
  • :: سپاه گره‌گشای پروژه‌های بر زمین مانده در تهران بود
  • :: «به کارگر ایرانی لگد نزنید»
  • :: نبردی واقعی در فضای مجازی
  • :: ترامپ به‌دنبال هووی برجام در کره
  • :: تکلیف این 22 میلیارد تومان را روشن کنید
  • :: جماعت ضد ارزش
  • :: تنها راه چاره ترامپ در سوریه چیست؟
  • :: خطرات نفوذ فراتر از تصورات است
  • :: هشتمین رویداد دورهمی فعالان نرم‌افزار‌های مذهبی برگزار شد
  • :: استوری ویژه اینستاگرام برای ولادت امام سجاد+فیلم
  • :: عکس/ کیکِ امسالیِ همسر شهید حججی برای روز پاسدار
  • :: رکوردزنی شورای‌شهر تهران در بی‌ثباتی پایتخت
  • :: هدیه روحانی به سپاه در روز ارتش
  • :: نفوذی‌ها را می‌توان شناخت