دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

تضعیف انقلاب و برگشت از آرمان‌ها نتیجه عملکرد مسئولین

تضعیف انقلاب و برگشت از آرمان‌ها نتیجه عملکرد مسئولین
به گزارش دیدبان؛ اقتصاد کشورمان آن‌چنان بحران‌زده است که حدود 10 سال گذشته موجب تحمیل خسارات زیادی بر بدنه فرهنگ و اقتصاد جامعه شده است. رکود، بی‌کاری و فقر به‌جایی رسیده است که حتی نگرانی‌های جدی بر اعتقادات دینی، باورها و ارزش‌ها مردم به وجود آورده است. از سویی دیگر اختلاس، تبعیض و بی‌عدالتی موجب شده است که مردم نسبت به انقلاب و نظام زاویه بگریند و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بین آحاد جامعه کم‌رنگ شود.
 
برگشت از انقلاب و ارتجاع همان خطری است که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و اکنون کشور با خطر برگشت از انقلاب در آحاد مردم و حتی بین مسئولین مواجه است. بسیاری از کارشناسان مذهبی معتقدند که در شرایط بد اقتصادی نمی‌توان از مردم توقع دین‌داری داشت. البته کشورمان اکنون در شرایط خاص‌تری به سر می‌برد. یعنی در شرایطی که اقتصاد کشورمان در رکود و بحران به سر می‌برد، مردم انتظار دارند که بی‌عدالتی و تبعیض در توزیع درآمدها و ثروت‌های ملی صورت نگیرد اما در مقابل شاهد اختلاس‌های چندمیلیاردی، غارتگری بیت‌المال و فساد مالی و سیاسی در برخی از دولتمردان و مسئولین کشوری هستیم و در مقابل دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی با فعالیت کند و بی‌اثر عملاً نتوانستند در مقابل این اقدامات سازمان‌یافته و فساد آور بایستند.
 
وضعیت اقتصادی کشورمان در دوران دفاع مقدس بسیار بدتر بود اما روحیه منفعت‌طلبی و عافیت‌طلبی در بین مسئولین کشور بسیار کمتر از وضعیت کنونی بود بنابراین مردم در زمان جنگ متحد بودند و شرایط سخت آن موقع را می‌پذیرفتند اما کنون مردم می‌بینند که برخی از مسئولین حقوق‌های چند ده‌ میلیونی دریافت می‌کنند و با وام‌های چند صد میلیاردی برای خودشان زندگی شاهانه محیا کرده‌اند و در مقابل بسیاری از جوانان کشور به دلیل بیکاری و فقر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند. در این شرایط است که حفظ ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب در بین مردم سخت و دشوار می‌شود و خطر ارتجاع و برگشت از شعارهای انقلاب تقویت می‌شود. البته برای بیرون رفت از این وضعیت باید به اقتصاد ملی بازگشت یعنی به‌جای اینکه چشم و امید دولتمردان به ادامه و توقف برجام باشد باید به توصیه و دستور رهبر انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی عمل شود. به عبارت دیگر مقابله با فساد و مفسد در دستگاه‌های دولتی و حکومتی از یک‌سو و حمایت از تولیدکننده داخلی از سویی دیگر می‌توان اقتصاد کشور و به دنبال آن فرهنگ، ارزش و باورهای مردم را از گزند خطر ارتجاع نجات داد.
 
انتهای پیام//
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن