دیدبان
قدیری‌ابیانه:

روزنامه‌های اصلاح‌طلب در موضوع برجام مردم را فریب دادند

روزنامه‌های اصلاح‌طلب در موضوع برجام مردم را فریب دادند

به گزارش دیدبان،محمدحسن قدیری‌ابیانه، اظهار داشت: اروپا و آمریکا یک بازی مشترک را انجام می‌دهند و آمریکا اعلام می‌کند که می‌خواهد از برجام خارج شود و اروپایی‌ها خواستار حفظ برجام هستند.

وی افزود: آمریکا به تعهداتش عمل نکرده و برخلاف تعهدات در برجام عمل می‌کند و اروپا نیز به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است و برخلاف آن عمل نموده اما آمریکا تهدید به خروج از برجام می‌کند و اروپا خواستار حفظ برجام است اما منظور برجامی است که ایران به تمام تعهدات خود عمل کند و آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکنند.

آمریکا به بهانه خروج از برجام و اروپا به بهانه حفظ برجام مکمل یکدیگرند

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در این بازی آمریکا می‌گوید اگر می‌خواهید من در برجام باقی بمانم باید ایران محدودتر و تحریم‌ها علیه آن تشدید شود و اروپا نیز می‌گوید برای حفظ آمریکا در برجام حاضر است تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند و در حقیقت یکی به بهانه حفظ برجام و دیگری به بهانه خروج از برجام در یک مسیر و در راستای تشدید تحریم و عدم عمل به وعده‌های خود حرکت می‌کنند و مکمل یکدیگر هستند.

برجام برای ایران نتیجه مثبتی به بار نیاورد

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: برجام برای ایران نتیجه مثبتی به بار نیاورد و هنوز هم سفارت‌خانه‌های ایران در آلمان، انگلیس و فرانسه به عنوان سه عضو 5+1 نمی‌توانند از طریق بانک حقوق خود را دریافت کنند در حالی که اصل هدف مذاکرات برای رفع تحریم‌ها بود.

وی بیان کرد: اروپا به بهانه اینکه بانک‌ها و شرکت‌های آن‌ها خصوصی هستند نمی‌توانند آن‌ها را وادار به عملی کنند که ممکن است دچار مجازات‌های آمریکا شده و جرائم سنگینی را داشته باشند و این در حالی است که مذاکره‌کنندگان باید این واقعیت را در نظر می‌گرفتند و باید گفت که کار به جایی می‌رسد که شرکت‌های خصوصی حتی حاضر به دادن بنزین برای هواپیمایی وزیرامور خارجه ایران نمی‌شوند.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: هم‌اکنون اروپایی‌ها گفته‌اند به دلیل مسائل موشکی ایران و کمک ایران به مقاومت در منطقه حاضر هستند تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کنند و این در حالی است که تنها فروش 400 میلیارد دلار سلاح از آمریکا به عربستان به تصویب رسیده است و انگلیس و فرانسه برای صادرات سلاح به کشورهای عربی با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه می‌خواهند توان موشکی ایران را که حالت بازدارندگی دارد از ایران سلب کنند، گفت: این در حالی است که آن‌ها هستند که مرتب ایران را تهدید می‌کنند و دائم بر تسلیحات کشتار جمعی خود می‌افزایند و در جریان جنگ 8 ساله ایران و عراق همه نوع سلاح را در اختیار صدام قرار دادند.

هیچگاه از خصومت و فشار دشمنان بر ایران کم نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر ایران محدودیت‌های موشکی خود را مطابق میل غرب بپذیرد و دست از حمایت از مظلومین بردارد چیزی از خصومت و فشار آن‌ها بر ایران کم نمی‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اصولا اگر فشار بر ایران مؤثر واقع شود پس آن‌ها باید این فشار را حفظ و دائم ابعاد خواسته‌های خود را حفظ کنند و حد یقفی برای این خواسته‌های تحمیلی وجود ندارد.

باید دست از خوش خیالی برداریم

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: ما باید در برابر این زیاده‌خواهی‌ها بایستیم و دست از خوش خیالی برداریم و به نیروهای کشور و ملتمان اعتماد کنیم و اقتصاد مقاومتی را در کنار تقویت نظامی جزو برنامه‌های اصلی کشور قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی هم مردم و هم مسؤولین وظیفه و نقش دارند، گفت: برای مثال نخریدن کالای خارجی بار بزرگی از مشکلات کشور را برمی‌دارد و یکی از این مشکلات، مشکل بیکاری است.

پرهیز از اسراف؛ از ضرورت‌های تقویت کشور در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: پرهیز از اسراف در مصرف از ضرورت‌های تقویت کشور در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا است.

قدیری‌ابیانه بیان کرد: مبارزه قاطع با فساد، رانت و اختلاس یک امر ضروری است که البته مبارزه با فساد توسط کسانی که خود و بستگان نزدیک آن‌ها به فساد متهم هستند به سرانجامی نخواهد رسید و نمی‌تواند اعتماد عمومی را جلب کند.

باید اعتماد به ملت جایگزین اعتماد به حمایت خارجی شود

وی با تأکید بر اینکه باید اعتماد و امید به حمایت خارجی از ذهن مردم و مسؤولین پاک شود و جای آن را اعتماد به ملت بگیرد، افزود: در صورت یک حرکت منسجم و پرشتاب توسط مسؤولین و دولت منطبق بر اقتصاد مقاومتی و التزام به رهنمودهای رهبری توطئه‌ها و تحریم‌ها خنثی و دشمنان ناامید می‌شوند و مسیر پیشرفت برای کشور فراهم می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان حدود دو سال پیش تیترهایی مانند آخرین روز تحریم و یا آغاز ایران بدون تحریم را انتخاب کردند و شعارهای بدون مبنا که البته مبتنی بر شعارهای بی اساس مسؤولین بود را سر دادند  و در حقیقت اکنون نمی‌خواهند افتضاح پیش آمده در پیش‌بینی‌ها و تیترهایشان به اطلاع افکار عمومی برسد.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: آن‌ها جرأت بیان حقیقت برای مردم را ندارند زیرا در بسیاری از موارد خود در فریب افکار عمومی نقش داشتند و با دادن امیدهای واهی و پوچ سعی کردند مردم را راضی به دادن امتیازات گسترده کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن