دیدبان

دروغ شاخدار روزنامه اصلاح‌طلب درباره جلسه استیضاح

دروغ شاخدار روزنامه اصلاح‌طلب درباره جلسه استیضاح

به گزارش دیدبان، هفته گذشته یکی از روزنامه های اصلاح طلب با یک دروغ سیاسی برای پنهان‌سازی اختلاف میان اعضای فراکسیون امید روی پیشخوان روزنامه فروشی‌ها ظاهر شد. در همین رابطه، روزنامه آرمان تیتر یک خود را به  این موضوع که «فراکسیون امید دلواپسان را ناامید کرد» اختصاص داد.

این روزنامه از جلسه استیضاح «عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی و «علی ربیعی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی تهیه کرد و از اختلافات میان نمایندگان مجلس گفت اما اشاره نکرد که حداقل دو فردی که به شدت در زمینه استیضاح این وزیر تلاش کردند از جمله اصلاح‌طلبان مشهور مجلس هستند. «غلامرضا تاجگردون» یکی از اعضای فراکسیون امید است که طی چند هفته اخیر به شدت در صدد استیضاح عباس آخوندی بود.
دروغ روزنامه اصلاح طلب درباره جلسه استیضاح وزرای روحانی

تاجگردون حتی نامه استیضاح کنندگان آخوندی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در ادامه در پستی دیگر درباره یکی از علت‌های استیضاح وزیر راه نوشت:

    «در این ایام هرچه تلاش کردیم وزیری عذر خواهی کند نپذیرفتند، نمیدانم استیضاح چه میشود. خدایا تو شاهد باش من وظیفه ام را انجام دادم.»

علت استیضاح آخوندی از نظر یکی از اصلاح طلبان مجلس

اصلاح طلبان تا جایی در حوزه استیضاح این دو وزیر دخیل بودند که امیرآبادی یکی از نمایندگان موافق اسیتضاح درپشت تریبون مجلس، فراکسیون امید را پرچم دار استیضاح خواند و گفت:

    «آقای آخوندی را یک بار استیضاح کردیم و همکاران عضو فراکسیون امید در این استیضاح همکاری لازم را نکردند و وزیر رأی لازم و مجدد را کسب کرد، این بار نیز پرچم دار استیضاح همکاران عضو فراکسیون امید بودند، این انتظار را داشتیم پای استیضاح باقی بمانند.»

درخواست استیضاح وزیر دولت دوازدهم که تاجگردون آنرا در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد

این صحبت‌های امیر آبادی به یکباره امیدی‌ها را به دور هم جمع کرد و تابش، حسین زاده، میرزایی نیکو، مازنی، صادقی و تعدادی دیگر از اعضای فراکسیون را به پای صندلی «محمد رضا عارف»، رئیس فراکسیون امید کشاند و دقایقی با هم بحث کردند که عارف با حرکت دست به تابش اشاره کرد تا تذکر بدهد که تابش بلافاصله کتاب آئین نامه را به نشانه تذکر داشتن بلند کرد اما او تا پایان جلسه فرصت پیدا نکرد تذکرش را مطرح کند. اما به جای او کواکبیان گفت:

     11 نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده بودند البته ما در مجمع عمومی و شورای مرکزی فراکسیون امید جلسه گذاشتیم که آخرین جلسه آن ظهر امروز بود و تصمیم گرفتیم با استیضاح مخالفت کنیم.

نظر تاجگردون درباره استیضاح علی ربیعی، وزر کار و رفاه

از جمله دیگر نمایندگانی که موافق استیضاح بود «محمد علی وکیلی»، سردبیر یکی از روزنامه های اصلاح طلب است. در همین رابطه حتی «محمدرضا تابش»، نایب رییس فراکسیون امید نیز نظر موافقی درباره کلیت استیضاح وزرای روحانی داشت.

    نماینده مردم اردکان در مجلس در پاسخ به این سوال که تنها شش ماه از رای اعتماد وزرا گذشته، اظهار کرد: نمی‌توان بگوییم که نمایندگان وزرا را استیضاح نکنند. آنها باید بتوانند از این حق‌شان استفاده کنند و مردم هم همین را می‌خواهند. مگر در این شش ماه کشتی نسوخته و هواپیما سقوط نکرده است. به هر حال خلاءها و ضعف‌هایی بوده البته من نمی‌خواهم بگویم که وزیر مقصر است ولی نکات ابهامی در حوزه عملکردی وزرا وجود دارد که مردم و جامعه به آن حساس شده‌اند و وزرا باید پاسخ بدهند. اگر پاسخ آنها قانع‌کننده باشد استیضاح رای نمی‌آورد اما در هر صورت این هشداری است که جامعه به ما می‌دهد و مطالبه‌گر و پرسشگر است.

نظر نائب رئیس فراکسیون امید مجلس درباره کلیت استیضاح دو وزیر

در گذشته نیز اختلافات موجود میان اعضای فراکسیون امید در جلسات رای اعتماد به وزراء دولت روحانی آشکار شد تا جایی که فراکسیون امید در جلسه رای اعتماد به وزیر علوم آنچنان منفعلانه عمل کرد که اعتماد یا عدم اعتماد به «منصور غلامی» را به عهده خود نمایندگان گذاشت و نمایندگان این فراکسیون آتش به اختیار عمل کردند. حالا دیده می شود نه تنها در جلسه رای اعتماد بلکه در جلسه استیضاح وزرای روحانی نیز فراکسیون امید دوپاره شده است و دیده می‌شود برخی از اعضای این فراکسیون برای استیضاح با نمایندگان دیگر فراکسیون‌ها  ائتلاف می‌کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن