دیدبان
فایز ابوشماله

آمادگی غزه برای مواجهه با دشمن مقاومت ؛ راز اصلی برتری نظامی

آمادگی غزه برای مواجهه با دشمن مقاومت ؛ راز اصلی برتری نظامی

به گزارش دیدبان،«فایز ابوشماله» تحلیلگر فلسطینی در تحلیلی که در روزنامه رای الیوم منتشر شد، نوشت : هفتاد میلیارد شیکل(واحد پول رژیم اسرائیل) میزان بودجه ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2017 بود، این در حالی است که لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برآورد کرده بود که جنبش حماس، 260 میلیون دلار برای تسلیح خود در سال 2017 هزینه کرده است که این مبلغ کمتر از یک میلیارد شیکل اسرائیلی است.

در یک مقایسه سریع میان حجم تسلیحات اسرائیل برای تجاوزگری و میزان آمادگی فلسطینی‌ها برای رویارویی و نبرد، به این حقیقت می‌رسیم که میزان تسلیح ارتش اسرائیل فقط در سال اخیر هفتاد برابر تسلیح مقاومت فلسطین باشد، حالا اگر بخواهیم بین ده‌ها سال گذشته که ارتش صهیونیست‌ها به انواع سلاح‌ها مجهز شد و مقاومت فلسطین مسیر خود(برای تسلیح و تجهیز) را تقریبا از 10 سال پیش آغاز کرده است، مقایسه کنیم، چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد.

تفاوت توان تسلیحاتی میان ارتش صهیونیست‌ها که مورد حمایت آمریکاست و مقاومت فلسطین که در زمین و دریا و آسمان محاصره شده است، این است که قدرت مادی نظامی  برتری ندارد و سبب پیروزی آن نشده است، اگرچه سران سیاسی اسرائیل در جریان تجاوز 2014 به نوار غزه برای پیروزی خود را به آب و آتش می‌زدند.

قدرت حق و اراده و اراده بسیار بالا، سلاح معنوی بی‌نقصی است که کمبود سلاح مادی را برای رزمندگان مقاومت فلسطین جبران کرده است و این مسئله را حوادث و تحولات پیاپی در مرزها مورد تاکید قرار داده است، اگر ارتش اسرائیل توان داشت تا با تکیه بر تمام بازوهای نظامی خود نبرد غزه را به نفع خود یکسره کند، بنا به گفته سران نظامی رژیم، حتی پنج دقیقه هم در این زمینه صبر نمی‌کرد و تردیدی به خود راه نمی‌داد.

 

اگر ماشین جنگی اسراییل می‌توانست غزه را به طور کامل ویران کند و صهیونیست‌ها را  سالم از آنجا خارج شوند، حتی یک ثانیه در این زمینه تردید نمی کرد. جنگ علیه غزه بر خلاف تبلیغات برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی در طی چند روز یکسره نمی‌شود. ژنرال ساعر فرمانده لشگر 252 ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است نقش این لشگر در جنگ آینده، حمله زمینی به عمق نوار غزه و جنگیدن در کنار ارتش نظامی است.

باید بی طرفانه این سئوال را مطرح کنیم که تیپ گولانی و دیگر لشگرهای اسرائیل در گذرگاه‌های غزه در جنگ قبلی چه کاری انجام می‌دادند؟ آیا آدامس می‌جویدند یا اینکه در تانک‌هایشان بودند و جنگنده‌ها و جنگ افزارهای و نیروی ویرانگر خود را به کار گرفته یودند تا نبرد را به عمق نوار غزه بکشانند، تا اینکه در آن غرق شده و از فرماندهان خود التماس کردند تا آنها را از عمق غزه بدون کسب هیچ دستاوردی خارج کنند که این مسئله در گزارش ناظر دولت(رژیم صهیونیستی) مورد تاکید قرار گرفته است.

در راستای افزایش جنگ روانی علیه مقاومت، فرمانده این لشگر صهیونیستی ادعا کرده است که لشگر تحت فرمانش برای تهاجم آماده می‌شود نه دفاع، گویی ارتش صهیونیست‌ها وارد جنگ‌های دفاعی علیه ارتش‌های عربی شده بودند و گویا ارتش صهیونیست‌ها در هیچ یک از جنگ‌هایشان با اعراب، به تهاجم و انتقال نبرد به زمین دشمن با تکیه بر استراتژی خشونت مضاعف و یکسره کردن سریع کار نبرد دست نزده بودند.

این ژنرال صهیونیست اضافه کرده است : ما پیش بینی می‌کنیم که کار گردان‌های حماس(گردان‌های عزالدین قسام) تنها در ظرف چند ساعت یکسره شود، از نظر ما یکسره کردن کار حماس، در هم کوبیدن بیشترین تعداد از پایگاه‌ها و اهداف دشمن(حماس) با قدرت و در یک زمان اندک است.

این نکته اصلی در سخنان دشمن(صهیونیستی) است، این نکته مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت یا ازآن غفلت کرد، چرا که دشمن برای ضربه زدن سریع و برق آسا به زعم خود تلاش می‌کند و حتی برای حذف وترور بیشترین تعدادی از فرماندهان و رهبران سیاسی و نظامی جنبش حماس و دیگر جنبش‌های مقاومت تلاش می‌کند که این نکته در سخنان شمار زیادی از مسئولان سیاسی و نظامی اسرائیلی مورد تاکید قرار گرفته است و همین تهدیدها این ضرورت را برای مقاومت فلسطین ایجاد کرده که در آماده باش کامل باقی بماند و در قبال مسائل غافلگیرکننده هوشیار باشد و اطمینان و یقین داشته باشد که ملت‌های عربی و اسلامی پشتیبان و حامی مقاومت هستند، که با صلابت و اقتدار مردان مقاومت یک معادله واقعی را در برابر توانمندی‌های دشمن تحمیل کرده که دشمن به طور ضمنی به برتری داشتن گردان‌های قسام اعتراف کرده است.

 

ژنرال ساعر گفته است : ما با سلاح‌های جنگی برای نبرد آموزش دیده‌ایم و این تمرینات را بارها تکرار کردیم تا تجارب نیروهایمان افزایش یابد، شکی ندارم که ما بهتر از گردان‌های قسام در میدان جنگ خواهیم بود، نیروهای ما برای جنگ تونل‌ها آموزش دیده‌اند. ما فرماندهان نظامی حماس  را هدف قرار خواهیم داد و مهمتر از همه نیروهایشان را در محدوده بسیار وسیع در همان ضربات اولیه هدف قرار خواهیم داد.

در پایان این تحلیل آمده است : این اعتراف دشمن است و گردان‌های قسام باید به آن افتخار کنند، گردان‌هایی که به الگویی تبدیل شده که قوی ترین ارتش‌های منطقه تلاش می‌کنند به سطح آموزش و قدرت و اعتماد و صلابتی که این گردان‌ها دارند، خود را برسانند.

خبرگزاری بین المللی قدس

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»