دیدبان
عباس حاجی نجاری

شیعه انگلیسی در خدمت سنی امریکایی

شیعه انگلیسی در خدمت سنی امریکایی

به گزارش دیدبان، «عباس حاجی نجاری» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

تعرض هواداران فرقه «شیعه انگلیسی» به سفارت ایران در لندن و در ذیل سکوت و حمایت معنادار پلیس انگلیس از این اقدام متجاوزانه که با فرصت‌دهی به آنان برای طرح شعارهایشان علیه نظام جمهوری اسلامی و تعرض به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران همراه بود، پرده از طرح رژیم خبیث انگلیس در موج‌آفرینی جدید علیه نظام اسلامی برداشت.

این موج آفرینی که با استقبال خارج از عرف رژیم سلطنتی انگلیس از ولیعهد رژیم عربستان همراه شد، نشان از برنامه روشن MI۶ از بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری چندین ساله انگلستان در ایجاد این فرقه دارد. به ویژه آنکه انگلیسی‌ها در جریان این سفر موفق شدند با تحمیل یک قرارداد صدمیلیارد دلاری، تبعات و پیامدهای ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا حدودی جبران کنند و در عوض با نحوه استقبال از محمد سلمان برخلاف پروتکل‌های جاری عملاَ موقعیت او در آینده عربستان را تثبیت کردند و سناریوی آینده نظام سلطه برای مدیریت تحولات منطقه در حاشیه موقعیت عربستان را که مظهر سنی امریکایی است، دنبال کردند.

اما در مورد اقدام اعضای فرقه شیرازی، نکاتی قابل ذکر است:


۱- بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اقبال ملل مسلمان در کشورهای مختلف به برکت انقلاب اسلامی سبب اوج‌گیری حرکت انقلابی در بسیاری از کشورهای عرب و مسلمان شد و به همین دلیل سران کشورهای مرتجع منطقه و قدرت‌های استکباری حامی آنها روند تقابل با انقلاب اسلامی را در دو عرصه آغاز کردند. عرصه اول آنها مقابله مستقیم با نظام جمهوری اسلامی بود که طی آن اقدامات مختلفی نظیر تحریم‌های اقتصادی و نظامی، دامن زدن به توطئه تجزیه قومی از طریق گروهک‌های تجزیه‌طلب، ترور مسئولین نظام و پس از آن جنگ نظامی و تهاجم‌ فرهنگی علیه نظام اسلامی در دستور کار آنها قرار گرفته که البته به‌رغم تضعیف بخشی از توان نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمن در این عرصه توفیقی نداشت. اما عرصه دوم برنامه‌ریزی برای ایجاد فرقه‌های مذهبی جهت ایجاد انحراف در مسیر گرایش ملل مسلمان و به ویژه جوانان به سمت انقلاب اسلامی بود که ایجاد گروهک‌هایی نظیر القاعده، طالبان و داعش مبتنی بر تفکر تکفیری وهابی برای جذب جوانان اهل سنت بود که محمد سلمان ولیعهد رژیم سعودی در گفت‌وگوی سه ماه پیش خود با گاردین به آن اعتراف داشت.


اما مسیر دوم آنها در این عرصه معطوف به شیعیان بود که فرقه شیرازی با هدایت انگلیسی‌ها این وظیفه را عهده دار شد. دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی در مخالفت با راهبرد نظام جمهوری اسلامی برای وحدت میان مسلمانان، لعن آشکار و علنی علیه خلفای اهل سنت، تبلیغ و انجام اقداماتی نظیر قمه‌زنی که وهن مراسم عزاداری سالار شهیدان را در پی داشت، از مجموعه تعالیم این فرقه است که البته هزینه‌های زیادی را بر جهان اسلام تحمیل کرد.


۲- اقدامات و آموزه‌های این فرقه علیه اهل سنت، محرک اصلی گروهک‌های افراطی نظیر داعش علیه شیعیان بود و آنها با استناد به فیلم‌ها و نوارهای سخنرانی این فرقه خون شیعیان را مباح دانسته و آن فجایع عظیم را علیه مسلمانان روا داشتند و البته در این وقایع گروهک شیرازی در هدم خون مسلمانان با داعش شریک است.


۳- در شرایطی که شبکه‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی با تحریم گسترده کشورهای غربی مواجه است، اما این فرقه از امکانات گسترده ماهواره‌ای و استودیوهای ضبط پخش در انگلیس و برخی دیگر از کشورهای منطقه برخوردار است که با توجه به ریخت و پاش‌های گسترده‌ مالی سرسپردگی این فرقه آشکارتر می‌شود.


۴- سیدصادق شیرازی که اکنون این فرقه را مدیریت می‌کند، به همراه برادرش و داماد برادرش موسوم به یاسرالحبیب که گرداننده شبکه‌های ماهواره‌ای این فرقه است، نقش اصلی را در تحریک و تفرقه میان مسلمانان داشته، به گونه‌ای که یاسرالحبیب به دلیل مواضع تفرقه‌افکنانه‌اش در شبکه‌های ماهواره‌ای و نشریات این فرقه، از سوی مراجع بزرگوار نظیر آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله سیدمحمد باقر صدر و آیت‌الله مکارم شیرازی مورد تکفیر و نکوهش واقع شده است.


۵- این فرقه با تفرقه بین هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری با سوءاستفاده از احساسات پاک جوانان مؤمن و ادعای دفاع از تمامیت رسوم شیعی براساس فتوای سید صادق و بر خلاف تدابیر نظام و اجماع مراجع‌، اقدام به قمه‌زنی، پیاده‌روی روی خار و... نموده و این مراسم را به عنوان سنت‌های شیعی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ و نشر می‌دهد که البته وهن شیعیان را در جهان در پی دارد.


۶- سید صادق شیرازی و دیگر سران این فرقه، به‌رغم این تحرکات و سیاه نمایی‌ها از تحمل و سعه‌صدر نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده و حتی با حمایت از فتنه‌گران به جریان‌سازی خود علیه نظام ادامه می‌دهند. در آخرین مورد سیدحسین فرزند سید صادق در جلسه‌ای در قم، با زیر سؤال بردن شیوه و روش حضرت امام (ره)، نظام ولایت فقیه را با فراعنه مصر همسان دانسته و با زیر سؤال بردن دفاع مقدس مردم ایران علیه رژیم بعثی، جمهوری اسلامی را غیرپاسخگو خوانده بود. او مدعی شده بود که ولایت فقیه همان «من پروردگار بلند مرتبه تو هستم» است و نه چیز دیگر.


۷- غائله اعضای این فرقه در روز جمعه ۱۸ اسفند و علیه سفارت ایران در لندن در پی احضار و دستگیری سید حسن شیرازی اتفاق افتاد که البته به دلیل غفلت دستگاه دیپلماسی ما از پیش‌بینی این حادثه و مماشات و بسترسازی پلیس لندن به صحنه‌ای علیه نظام اسلامی تبدیل شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن