دیدبان

امتناع آخوندی از اظهارنظر درباره طرح اعاده اموال نامشروع

امتناع آخوندی از اظهارنظر درباره طرح اعاده اموال نامشروع

به گزارش دیدبان، چند هفته ای است طرح "اعاده اموال نامشروع" از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح و امضا شده است. بر اساس این طرح که قرار است در آینده ای نزدیک به قانون تبدیل شود، کمیته ای متشکل از 7 نفر اموال و دارایی های تمام مسئولان دولتی و حکومتی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی می کنند. پس از این بررسی ها اموال نامشروع به نفع بیت المال مصادره و به خزانه واریز می شود. قرار بر این است این اموال صرف رفع فقر و محرویت زدایی و بسترسازی برای ایجاد اشتغال شود.


تاکنون بیش از 160 نفر از بهارستانی ها طرح مذکور را امضا کرده و آنرا در راستای تحقق عدالت مدنظر انقلاب و رهبری ارزیابی کرده اند.

در کنار نمایندگان مجلس، برخی مسئولان دولتی نیز از طرح اعاده اموال نامشروع حمایت کرده اند. در این بین اما وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از دولتمردان با سابقه کشور از اظهارنظر درباره طرح مذکور خودداری کرد. آخوندی دیروز در حاشیه امضای قرارداد 700 میلیون دلاری ساخت خط آهن شیراز-بوشهر با چینی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این که نظر شما درباره طرح اعاده اموال نامشروع چیست، سری تکان داد و از پاسخ دادن به سئوال خودداری کرد.
منبع: تسنیم

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن