دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

حجاب اختیاری برابر با اختیاری کردن مشروبات الکلی، مواد مخدر، زنا و هم‌جنس‌گرایی

حجاب اختیاری برابر با اختیاری کردن مشروبات الکلی، مواد مخدر، زنا و هم‌جنس‌گرایی
به گزارش دیدبان؛ موضوعی که بعد از گذشت حدود چهار دهه از انقلاب روی آن مانور می‌دهند موضوع آزادی اجتماعی است حال باید دید تعریف از آزادی چیست و آیا این موضوع که آزادی اجتماعی در کشورمان محدود شده است، چه میزان صحیح است.
 
در جواب باید گفت اساساً آزادی اجتماعی به معنای آزادی در هیچ‌یک از کشورها ازجمله کشورمان وجود ندارد زیرا چنانچه هریک از شهروندان بخواهند به سبک خودشان در جامعه و فضای عمومی حاضر شوند طبیعتاً آزادی دیگر شهروندان نقض می‌شود. بنابراین در همه کشورها ازجمله کشورمان یک محدوده را ترسیم می‌کنند و در آن چهارچوب شهروندان می‌توانند آزادانه زندگی و از حقوق شهروندی بهره‌مند شوند. فضایی که شهروندان می‌توانند در آن آزادانه زندگی کنند را قانون و هنجار می‌نامند اما آن چیزی که در کشورمان اکنون مورد بحث قرار گرفته است موضوع حجاب است که عنوان می‌شود که حجاب اجباری خلاف آزادی اجتماعی شهروندان است.
 
در موضوع حجاب اجباری باید گفت که حجاب اجباری در کشورمان قانون است و این قانون بر اساس چند دلیل وضع شده است. یکی اینکه لزوم حجاب در آیات همه کتب آسمانی از قبیل قرآن کریم و احادیث پیامبران الهی و همچنین پیامبر و امامان معصوم (ع) به‌صراحت سفارش شده است و یکی از واجبات مسلمانان است. حتی در انجیل و تورات به‌وضوح حجاب تأکید شده است. از سویی دیگر اگر به تاریخ قبل از اسلام کشورمان مراجعه کنید خواهید دید که بانوان ایرانی قبل از پیدایش دین مبین اسلام، حجاب داشتند. چنانچه به بناهای تاریخی از قبیل تخت جمشید نگاه کنید خواهید دید که موضوع حجاب در بین ایرانیان از دیرباز مورد توجه قرار داشته است.
 
اصل دمکراسی غربی می‌گوید حق با اکثریت است. چنانچه فرضاً قانون حجاب را با دموکراسی غربی‌ها بسنجیم خواهیم دید که حجاب اجباری می‌بایست به صورت دقیق اجرا و ادامه یابد زیرا اکثر بانوان کشورمان دارای حجاب اختیاری و معتقد به حجاب هستند و هرچند قانون حجاب در کشورمان اساساً بر پایه اصول و مبانی اسلام طرح‌ریزی شده است به عبارت دیگر در ابتدای تشکیل حکومت اسلامی از سوی پیامبر اسلام (ص)، ایشان احکام الهی از قبیل واجبات و محرمات را در معرض رأی عمومی قرار ندادند.
 
اینکه اکنون برخی از دختران بر روی سکوهای خیابان در سطح شهر تهران می‌روند و اقدام به کشف حجاب می‌کند و به دنبال آن برخی دیگر از مسئولین فعلی و قبلی کشور نیز تلویحاً مخالف حجاب اجباری با هدف بی حجابی هستند باید مشخص کنند که حجاب اختیاری در کشورمان چگونه می‌تواند با آیات و احکام کتب آسمانی، احادیث پیامبران الهی، به‌ویژه آیات و احکام و روایات پیامبر اسلام و امامان معصوم (ع) مطابقت داد؟ و چنانچه از بعد دمکراسی به حجاب نگاه می کنند، سؤالی که پیش می‌آید اینکه اکنون تعداد بانوان محجبه در کشورمان بیش از بانوانی است که دارای حجاب اجباری هستند. بنابراین چگونه می‌توان حق و خواست اکثر مردم را نادیده گرفت؟ و جدا از تعداد افراد، آیا اساساً می‌توان احکام الهی را در معرض آرای عموم گذاشت که به‌صورت سلیقه‌ای احکام الهی را تغییر دهند؟ و سؤالی مهم و پایانی اینکه چنانچه حجاب اجباری با هر معیاری تغییر کند، چگونه می‌توان با همان معیار از فروش مشروبات الکلی، مواد مخدر و یا از شیوه‌های ارتباط جنسی مانند زنا، هم‌جنس‌گرایی، ضربدری و غیره که نمی‌توان نوع آن‌ها را ذکر کرد، جلوگیری کرد؟
 
 
انتهای پیام//
 
محمد حسن فرهمند

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن