دیدبان

تصحیح سیاست دشمن ساختن از دوست!

تصحیح سیاست دشمن ساختن از دوست!

به گزارش دیدبان، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت:

 سرمقاله روز شنبه گذشته مسیح مهاجری در تحریف تاریخ معاصر و وارونه‌گویی در مورد فتنه 88 و شهادت خلاف واقع در مورد وضع فعلی سران فتنه نکات جالبی دارد که باید در مورد آن روشنگری کرد.

او در این سرمقاله می نویسد؛
«تصحیح سیاست دشمن ساختن از دوست، واجب‌تر از رفع حصر است.»


برای آنچه در ذهن مبارک آقای مسیح  مهاجری مدیر مسئول محترم روزنامه جمهوری اسلامی ارگان حزب جمهوری اسلامی که حداقل 32 سال است دیگر وجود خارجی ندارد، ذکر مطالب زیر را لازم می‌دانم؛ سیاست دوست کردن دشمن از راهبردهای دولت اصلاحات بود. آقای سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات می گفت ما باید معاند را مخالف، مخالف را منتقد و منتقد را طرفدار انقلاب کنیم.


مبتنی بر این راهبرد در وزارت کشور دولت اصلاحات، کارگروهی تشکیل شد که حسین بشیریه نئومارکسیست، یک ضلع آن بود. تاج زاده انقلابی و تاج بخش سلطنت طلب، ضلع دیگر آن بود. سعید حجاریان تجدید نظر طلب در قلب این کارگروه قرار داشت.

    بیشتر بخوانید:
    انبارلویی: اصلاح‌طلبان دموکراسی را به‌شرط‌ چاقو قبول دارند

    آیا نسل سومی‌ها با انقلاب بیگانه‌اند؟


افراد دیگری هم بودند که ذکر آنها خیلی مهم نیست. این جماعت راهبرد خاتمی را تحت عنوان «توسعه سیاسی» به منظور رسیدن به اهداف یاد شده دنبال کردند. آنها سرانجام به این فرمول در توسعه سیاسی رسیدند. آن فرمول این بود؛ توسعه سیاسی یعنی مدرنیزاسیون، مدرنیزاسیون یعنی دموکراتیزاسیون، دموکراتیزاسیون یعنی سکولاریزاسیون و سکولاریزاسیون هم یعنی لاییزاسیون!
این فرمول در عمل نشان داد؛ دوست انقلاب را تبدیل به دشمن می کند و این دشمن هم می رود ته صف دشمنان در آشوب‌ها! از این فرمول اولین فتنه در جمهوری اسلامی و نخستین نبرد نرم آمریکا علیه انقلاب بیرون آمد و «ملوس و منوچ» که بعدها به آمریکا فرار کردند جزء رهبران آن بودند. غائله 18 تیر 78 به بهانه حمایت از روزنامه سلام و در مخالفت با تعطیلی این روزنامه پدید آمد و با تدبیر نظام مهار شد. اما برخی دوستان انقلاب که با همان فرمول استحاله شده بودند در تخطئه این شورش یک کلمه نگفتند. 10 سال بعد فتنه 88 توسط همین تیم بازتولید و بازسازی شد، سیاست تبدیل دوست به دشمن را دنبال می کرد و کارآمدی آن فرمول را نشان داد!
ویروس خودشیفتگی و میل شدید به قدرت به هر قیمت، کبر، غرور، کینه‌ورزی، لجاجت، غیظ و غضب در درون همین جماعت، آتش تهیه فتنه 88 شد.


سرویس های دشمن بر آن سوار شدند. بده و بستان‌ها شروع شد. مشاور ارشد میرحسین موسوی شد یک مأمور سیا (اردشیر امیرارجمند)! او ریاست کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی وی را به عهده گرفت. هم او که از طریق خواهرش که عضو منافقین بود، یک ضلع غائله فتنه 88 را ساخت و هنوز هم پس از فرار به خارج، از فعالیت علیه نظام دست بر نداشته است. نتیجه دشمن ساختن دوست این شد که وزیر ارشاد دولت اصلاحات رفت کارمند بی بی سی شد و از زبان دولت انگلیس با ما سخن  می گفت. همزمان نیز مشتی شارلاتان در مطبوعات دوران دولت اصلاحات هم کوچ کردند به پاریس، لندن و واشنگتن، کادر لجن پراکنی علیه انقلاب را در رسانه های دشمن تکمیل کردند و هنوز هم دست از معاندت برنمی‌دارند. آقای مهاجری از کدام «سیاست دشمن ساختن از دوست» یاد می کند؟ بانی این سیاست که بود؟ الآن چه می کند؟ کافی است بدانید امروز حسین بشیریه در آمریکا چه می کند؟ شاگردان دست آموز او در داخل مشغول چه کاری هستند؟ اگر طلحه و زبیر که خود در روی کار آمدن حضرت علی (ع) نقش داشتند، تیغ معاندت بر حضرت بکشند، چه کسی جز باند ابوسفیان است که حضرت را مذمت کند و بگوید؛ «سیاست دشمن ساختن از دوست» غلط است و به همین بهانه بعد از جنگ جمل، جنگ صفین را با پرچم پیراهن خونین عثمان تدارک دیدند.


این تحلیل جناب مسیح مهاجری ریشه در منطق فرزند ابوسفیان دارد. سیاست تبدیل معاند به موافق در دوران خاتمی، جواب نداد رفتند ضد انقلاب را موافق کنند خودشان سر از مخالفت با نظام درآوردند. تئوریسین های آن 10 سال بعد در ادامه همان مشی یک دفعه چشم باز کردند، دیدند کف خیابان هستند و علیه نظام شعار می‌دهند؛ آن هم شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»!


این نگون بختان تا آنجا پیش رفتند که حتی کلمه «اسلام» را از جمهوری اسلامی در شعارهای خیابانی خود حذف کردند و سخن از «جمهوری ایرانی» به میان آوردند! هزاران فیلم و عکس و اسلاید از این صحنه های تأسفبار، آن هم زیر رگبار بیانیه‌های ساختارشکنانه موسوی و کروبی وجود دارد! چطور آقای مهاجری این همه حقایق تاریخی را که فقط چند سال از آن می‌گذرد، انکار می کند و می نویسد: «ابرهای تیره بدبینی (به محصورین) در حال کنار رفتن از آسمان سیاست ایران است، خبر آزادی محصورین موجی از امید در قلب وفاداران واقعی به نظام پدید آورده است.»


این وفاداران واقعی به نظام چه کسانی هستند؟ در فتنه 8 ماهه سال 88  به ویژه روز عاشورا، کجا بودند؟
آقای مهاجری یک مقاله یا یک سطر خبر و گزارشی از فتنه 88 در روزنامه جمهوری اسلامی نشان دهد که شعار موهن «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را تخطئه کرده باشد. آقای مهاجری نشانه ای از وفاداری سران فتنه به «اصل ولایت فقیه» آن زمان که در خیابان‌ها منافقین شعار می دادند؛ «مرگ بر اصل ولایت فقیه» ارائه دهد! خود وی یک مقاله از تبری از جنایات و خیانت های


موسوی و کروبی نشان دهد تا معلوم شود آن زمان کجا بود؟!
امروز چه شده که قبل از اثبات برادری، تقاضای ارث و میراث وفادار به انقلاب می‌کند؟


مهاجری می‌نویسد: «بسیاری از واقعیت های پشت پرده وقایع سال 88  روشن شده است. فتنه‌گران واقعی ابهامات را برطرف کرده‌اند.» کدام واقعیت روشن شده؟ شما که همه حقایق تاریخی در این بازه زمانی 8 ماهه را که تیغ بر جمهوریت و  اسلامیت نظام کشیدند، انکار می کنید. شما از کدام «فتنه‌گر واقعی» سخن می گویید، در حالی که صدای طبل رسوایی موسوی و کروبی هر روز بر بام رسانه‌های دشمن بلند بود و هنوز هم ادامه دارد؟!


مهاجری می گوید: «برای اهل فن مشخص بود این جریان (احمدی نژاد) انحرافی است ولی حامیان او بعدها به این واقعیت رسیدند.»


اهل فن چه کسانی هستند؟ همان ها که«دروغ تقلب» را ساختند و هنوز هم حاضر نیستند دست از آن بردارند؟ اهل فن چه کسانی هستند؟ همان‌ها که رفتند اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا به دلیل نتایج انتخابات سال 88 به دشمن پیشنهاد تشدید تحریم ها را دادند؟!
اهل فن چه کسانی هستند؟ همان‌ها که اقتدار ملی و امنیت ملی را در معرض تاراج دشمن قرار دادند به طوری که که نتانیاهو اعلام کرد اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل در تهران می جنگند؟!
اهل فن چه کسانی هستند؟ همان هایی که با اعلام ناامنی در ایران سرمایه‌گذاران خارجی را تهدید کردند که در ایران امنیت نیست، سرمایه خود را تلف نکنید؟!
اهل فن چه کسانی هستند؟ همان هایی که جشن ملی را به عزای ملی تبدیل کردند و ده‌ها بی گناه را به شهادت رساندند و خودشان هم رفتند سر قبری فاتحه خواندند که در آن مرده‌ای نبود؟!
اهل فن چه کسانی هستند؟ همان‌ها که حاضر نشدند تمام صندوق‌ها بازشماری شود تا سیه‌روی شود هر که در او دروغ تقلب باشد؟!


فرض کنیم حضرات اهل فن از اول می دانستند رقیب آنها منحرف است، آیا راه حل برخورد با انحراف، برپایی شورش، تیغ کشیدن به مردمی که به او رأی دادند و محاربه با اصل  نظام بود؟
صورت مسئله فتنه 88 را با هیچ دروغ و دغل و تقلبی نمی شود عوض کرد. به شعور ملت نمی شود اهانت کرد و اسناد دقیق تاریخ را نمی شود تحریف کرد و وارونه نشان داد، مگر اینکه آقای مهاجری بخواهد به صحت تحلیل خود همان قدر اعتماد داشته باشد که «دروغ تقلب» را باور کرده است. دروغی که افرادی چون تاج‌ زاده و خاتمی هم به بی اساس بودن آن اعتراف دارند.
سخن آخر؛ آقای مهاجری! نابستگی کروبی و موسوی به مردم، انقلاب و نظام در فتنه 88 رونمایی شد. انحراف و کژرفت آنها به دلیل شیفتگی به خود و قدرت را تاریخ ثبت کرده است. کافی است تاریخ را درست و مطابق با واقع و صادقانه روایت کنید. آنها اهل «بغی» هستند و با نظام محاربه کردند. اتهامات آنها سنگین‌تر از آن است که حتی تصور کنید. اگر الان به لطف مسئولین  نظام در حصار امن حصر هستند، در قیامت که خداوند حساب ذره ای را هم می‌رسد، خواهید دید جایگاه آنها کجاست و نسبت شما با آنها چیست؟

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن