دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

کشف حجاب دختران انقلاب دست‌پخت مسئولین در دو دهه اخیر

کشف حجاب دختران انقلاب دست‌پخت  مسئولین در دو دهه اخیر
به گزارش دیدبان؛ «برای غلبه بر مسلمانان باید آن‌ها را به فساد کشید. ما از راه زور نمی‌توانیم افراط‌گرایی دینی را متوقف سازیم، پس بهتر است مسلمانان را به فساد بکشانیم. جنگ بر ضد افراط‌گرایی اسلامی با کشتن مسلمانان فایده‌ای ندارد، فقط با فاسد کردن آن‌ها می‌توان به این پیروزی دست‌یافت. باید به‌جای بمب، دامن‌های کوتاه و تعدادی گوشواره فرو بریزیم؛ چون ضعف واقعی مسلمانان در همین جاست». این سخنان میشل هولباک، نویسنده‌ی اسلام‌ستیز فرانسوی است. غرب به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند با جنگ و زور بر مسلمانان و کشورهای اسلامی غلبه پیدا کند و بهترین شیوه جهت تضعیف مسلمانان جنگ فرهنگی و اقتصادی است.
 
در حدود سه دهه اخیر خریدوفروش دستگاه ویدئو جرم تلقی می‌شد اما متأسفانه امروز در کمتر خانه‌ای دستگاه ماهواره وجود ندارد. شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان به صورت مستمر با برنامه‌ها، فیلم و سریال‌هایی با محوریت فرهنگ غربی پخش می‌کند و موجب شده است تا بر شیوه و سبک زندگی مردم کشورمان نیز تأثیرگذار باشد. زیرا عام مردم کشورمان تنها از طریق ماهواره و شبکه‌های اجتماعی با خارج از مرزها و فرهنگ مردم دیگر کشورها در ارتباط هستند. از سویی دیگر دولتمردان کشورمان به بهانه مخالفت با فیلترینگ، حاضر به کنترل و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی نیستند و حتی در مقوله استفاده از دستگاه ماهواره نیز با عملکردهای تند و افراطی به دنبال مقابله با این ابزار فرهنگی بودند که درنهایت مقابله سخت با این ابزار جنگ نرم نتیجه‌بخش نبود. شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان به‌صورت شبانه‌روزی برنامه‌های دلخواه و سرگرم‌کننده برای همه رده سنی پخش می‌کند و اکثر سرپرست خانواده‌ها توجهی به زیان‌بار بودن برنامه‌های غیراخلاقی این شبکه‌ها ندارند.
 
متأسفانه امروزه دغدغه، نیاز و علاقه‌های فرهنگی و اجتماعی مردم نسبت به دهه‌های گذشته تغییر فاحشی کرده است. شاید بهترین مثال شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام و تلگرام باشد. چنانچه به ماهیت و محتویات صفحه‌ها و کانال‌های این دو شبکه اجتماعی که بیشترین عضو را دارند، توجه کنید خواهید دید که نسل سوم و چهارم نسبت به نسل اول و دوم انقلاب چه تغییر کرده است. البته از این باب شبکه اجتماعی می‌تواند جهت‌گیری فرهنگی عام مردم را نشان دهد که هر کاربر شبکه اجتماعی می‌تواند بدون کنترل و نظارت هر محتویاتی که موردعلاقه، نیاز و یا دغدغه آن است را منتشر یا بازنشر دهد. بنابراین ارزیابی کمیت و ماهیت محتویات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران کشورمان می‌تواند نشان‌دهنده جهت‌گیری فرهنگی و اجتماعی مردم باشد.
 
همچنین چنانچه در سطح جامعه نیز به وضعیت حجاب بانوان توجه کنید خواهید دید که وضعیت حجاب به هیچ وجه در جهت ارزش‌های اسلامی نیست؛ اما باید به این نکته توجه داشت که طرز لباس پوشیدن دختران و پسران جوانان کشورمان در دو دهه اخیر متأثر از سبک زندگی، تغییر کرده است. اکثر کارشناسان بر این اتفاق‌نظر دارند که تصمیمات در حوزه فرهنگی و اجتماعی بعد از گذشت یک تا دو دهه تأثیر خود را بر جامعه خواهد گذاشت. بنابراین علت افزایش بدحجابی و حتی کشف حجاب دختران انقلاب را باید از یک‌سو در کم‌کاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های اشتباه مسئولین داخلی و سویی دیگر در کمیت و کیفیت عملکرد کشورهای غربی در جهت تهاجم فرهنگی به کشورمان، جستجو کرد.
 
انتهای پیام//
محمد حسن فرهمند
 

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه