دیدبان

چرا شورای شهر تهران به دنبال اقدامات سیاسی است؟

چرا شورای شهر تهران به دنبال اقدامات سیاسی است؟

به گزارش دیدبان، اعضای شورای شهر تهران در ادامه سیاسی‌کاری های خود و عدم رسیدگی به مسائل جدی شهر تهران به دنبال یک کار تبلیغاتی و کاذب رفتند و سعی دارند خیابان‌های شهر تهران را با اهداف سیاسی تغییر دهند.

در همین رابطه چندی پیش، «محمد جواد حق‌شناس»، یکی از اعضای شورای شهر تهران در نظرسنجی که در صفحه توئیتر شخصی خود برگزار کرد از کاربران این شبکه اجتماعی خواست، یکی از سه گزینه‌ و خیابانی که وی مطرح کرده است را انتخاب کنند تا نام آن خیابان به نام «دکتر مصدق» تغییر یابد.
نظرسنجی حق‌شناس برای تغییر  راه‌های اصلی شهر تهران

در این میان خیابان «کارگر شمالی» انتخاب شد تا به نوعی اعضای شورای شهر تهران در یک ژست دموکراتیک به کار سیاسی که می‌خواهند انجام دهند، مشروعیت ببخشند. اما اینکه چرا عضو شورای شهر تهران در شبکه اجتماعی توئیتر که جامعه آماری آن از شهر تهران فراتر می رود و ضدانقلاب و منافقین در آن فعالیت زیادی دارند این نظرسنجی را برگزار کرده،‌ قابل تامل است.
سیاسی کاری اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام معابر اصلی پایتخت

اما جالب اینجاست که اعضای اصلاح‌طلب شهر تهران نه تنها به دنبال کارهای بیهوده در شهر تهران هستند بلکه به عواقب کار خود نیز نگاهی نمی‌کنند و به جنجال‌هایی که ممکن است با این کارها ایجاد شود بی‌اعتنایی می کنند.

تغییر خیابانی که به نام «کارگران»‌ که امروز اعتراضات زیادی نسبت به حقوق و مزایا و وضعیت زندگی خود دارند و حتی «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح می‌کند که «‌مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند» آیا باعث ایجاد این تفکر که بیش از پیش به کارگران بی توجهی شده و حقوق آنان نادیده گرفته شده است و همچنین موجب وقوع التهابات دیگر نمی‌شود.
بیشتر بخوانید:

    فیلم/ در جلسه امروز شورای شهر تهران چه گذشت؟
    طرح ترافیک ۹۷ به ضرر مردم و به کام شهرداری تهران

در همین رابطه، «افشین حبیب‌زاده»، عضو شورای شهر تهران، ری، تجریش در رابطه با اینکه برخی قصد تغییر نام خیابان کارگر در تهران و پاک کردن نام کارگر در سطح شهر دارند، بیان داشت:

    برای نامگذاری خیابانی به نام مرحوم دکتر مصدق پیشنهادهایی مطرح شد تا نام ایشان جایگزین شود، اما برخی به یاد خیابان کارگر افتادند تا بتوانند تغییری در آن اعمال کنند، البته آن‌ها قصد دارند، بخشی از خیابان کارگر را به نام دکتر مصدق تغییر نام دهند.

انتقاد یکی از اصلاح‌طلبان به نحوه عملکرد اعضای شورای شهر تهران

حبیب‌زاده گفت:

    کارگران نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و به همین جهت شهرهای مختلف کشور پس از انقلاب به دنبال این بودند یکی از اصلی‌ترین خیابان‌ها یا میادین شهر را به نام کارگر نامگذاری کنند و این در عمده شهرها اتفاق افتاده است و اینکه بخواهیم بخشی از این خیابان را تغییر نام دهیم در شأن نمایندگان مردم نیست.

وی در صفحه توئیتر خود در پاسخ به توئیت حق‌شناس نوشت:

    علی رغم استقبال شهرهای مختلف، پس از اولین پیام امام خمینی(ره) در روز کارگر، به نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی به نام کارگر، امروز پس از گذشت ۳۹سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی به فکر تغییر نام این خیابان در تهران و پاک کردن نام کارگر در سطح شهر هستند.

انتقاد یکی از اعضای شورای شهر تهران به نظرسنجی حق‌شناس

جالب اینجاست که شورای شهر تهران تنها به تغییر یک خیابان و اضافه کردن نام دکتر مصدق به شهر تهران اکتفا نکرده و سعی داشت که بلوار و راه‌های اصلی شهر تهران را نیز به خاطر این موضوع تغییر دهد. «حجت نظری»، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران به شیوه حق شناس نظرسنجی را در توئیتر با جامعه آماری قابل تامل برگزار کرد. در این رابطه دعواهای سیاسی در شبکه اجتماعی توئیتر بوجود آمد که نشان می‌دهد شورای شهر تهران به اهداف سیاسی خود یعنی مشغول سازی افکارعمومی به موارد سیاسی و بیهوده و دورسازی آنان از مشکلات شهری موفق  شده است.
نظرسنجی دیگری از عضو شورای شهر تهران در رابطه با تغییر نام معابر

به هر جهت این موارد اگر هم به سرانجام نرسد مشغله بیهوده‌ای برای شورای شهر تهران بوجود می‌آورد و کار اصلی این شورا که وظیفه نظارت و مدیریت کلانشهر تهران را دارد به تعویق می‌اندازد.
جنجال  و دعوای سیاسی کاربران شبکه اجتماعی برای تغییر اسامی معابر و بلوارهای شهر تهران

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن