دیدبان
33 سال پیش در چنین روزی

سرافرازترین دولت دنیا

سرافرازترین دولت دنیا

به گزارش دیدبان،رخدادهای 9 اسفند 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: نظام ما به همه اقوام ایرانی به طور یکسان نگاه می کند.

 

  • کارگران سراسر کشور برای خرید سهام کارخانجات اعلام آمادگی کردند.

 

  • کروبی: باید بهای بیشتری به وارثین و صاحبان انقلاب قائل باشیم.

 

  • روغنی زنجانی سرپرست سازمان برنامه و بودجه شد.

 

  • ژاپن خواستار همکاری با ایران پیرامون امنیت کشتیرانی شد.

 

آیت الله خامنه ای: امروز جمهوری اسلامی ایران سرافرازترین دولت در دنیا است

پاسداران و پیشمرگان کرد و نیروهای بسیجی کردستان با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار گفت: استکبار برای این که انقلاب پا نگیرد و منافع آنها از بین نرود دائما در حال تهیه و تدارک توطئه است و یکی از همین توطئه ها سعی در ایجاد اختلاف بین ملت ایران بود که البته عده ای فریب خوردند و عده ای  هم موذیانه به این آتش دامن زدند.

رئیس جمهور افزود: نظام جمهوری اسلامی به همه اقوام ایرانی و کسانی که در چارچوب جمهوری اسلامی دست برادری به هم داده اند به طور یکسان می نگرد. برای ما مسئولین جمهوری اسلامی ترک، کرد، بلوچ، فارس، عرب، لر و ترکمن هیچ فرقی ندارد.

رئیس جمهور افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران سرافرازترین دولت در دنیا است که با قاطعیت می تواند ادعا کند که زیر نفوذ شرق و غرب نیست. ما درها را به روی خود نبسته ایم و با همه دولت ها و ملت های دنیا به جز دولت های خیانتکار آمریکا و اسرائیل هرجا که منافع ملت ایران اقتضا کند رابطه سیاسی و اقتصادی برقرار می کنیم.

رئیس جمهور افزود: چنین دولتی که به شرق و غرب باج نمی دهد آیا به فلان گروهک مزدوری که برای گرفتن چند دلار یا دینار دست گدایی به سوی حاکمان متزلزل بغداد دراز می کند باج خواهد داد؟(1)

 

آمادگی کارگران برای خرید سهام کارخانجات

گردهمایی سراسری کارگران کشور در امر مشارکت صنایع عصر دیروز در استادیوم 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. در این گردهمایی که بیش از 15 هزار نفر کارگران سراسر کشور شرکت داشتند تنی چند از وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ مسئولان نهادها حضور داشتند در این گردهمایی آیت الله موسوی اردبیلی، حجت الاسلام مهدی کروبی و سرحدی زاده سخنانی ایراد کردند. در این گردهمایی کارگران سراسر کشور با صدور بیانیه ای برای خرید سهام کارخانجات اعلام آمادگی کردند.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: بایستی در واگذاری و مشارکت کارگران در سهام کارخانجات بشکلی برنامه ریزی و عملی شود که کارگران با درآمد ناچیزشان بتوانند دقیقا در مالکیت واحدهای تولیدی مشارکت کنند.

در این گردهمایی آقای کروبی سرپرست بنیاد شهید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: صاحبان اصلی این انقلاب همین مردم مستضعف و رنجدیده و وفادار به اسلامند. اگر بخواهیم مردم جانانه از انقلاب پایداری و حفاظت کنند و اگر بخواهیم از هیچ توطئه ای نهراسیم و هیچ نگرانی از ابرقدرت ها نداشته باشیم باید پایگاه های نیرومند انقلاب را روز به روز نیرومندتر کنیم و بهای بیشتری به وارثین و صاحبان انقلاب قائل باشیم.(2)

 

استعفای سرپرست سازمان برنامه و بودجه

در پی استعفای دکتر بانکی از سمت سرپرستی سازمان برنامه و بودجه آقای روغنی زنجانی مسئولیت وی را در این سازمان بر عهده گرفت. روابط عمومی بنیاد مستضعفان نیز اعلام کرد دکتر بانکی سرپرست سابق سازمان برنامه و بودجه به عنوان مشاور عمران و مسکن بنیاد مستضعفان و جانبازان منصوب و مشغول به کار شد. گفتنی است بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه تبدیل به وزارتخانه شده است و اداره آن را وزیر برنامه و بودجه به عهده می گیرد. مهندس طهماسب مظاهری معاون نخست وزیر و سرپرست بنیاد مستضعفان پیش از این در سمت معاون و قائم مقام سازمان برنامه و بودجه (معاون دکتر بانکی) انجام وظیفه می کرده است.(3)

 

دیدار بهزاد نبوی با نخست وزیر ژاپن

بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین که به ژاپن سفر کرده است دیروز با هیرو ناکاسوئه نخست وزیر ژاپن دیدار کرد. نخست وزیر ژاپن در این دیدار بر علاقه ژاپن بر حفظ امنیت آبراه های بین المللی به خصوص خلیج فارس تاکید کرد. در این ملاقات دو طرف بر پیگیری مشترک موضوع امنیت آبراه های بین المللی تاکید کردند. وزیر صنایع سنگین دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی نیز گفت هدف هیئت ایرانی از این دیدار بررسی گسترش روابط میان دو کشور و تثبیت و تضمین توسعه این روابط است.(4)

منابع:

1. کیهان، 9 اسفند 63، ص 22
2. جمهوری اسلامی، 9 اسفند 63، ص 9
3. جمهوری اسلامی، 9 اسفند 63، ص 9
4. اطلاعات، 9 اسفند 63، ص

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن