دیدبان
یادداشت/

وادی بیت المقدس، فریاد های آزادی، زیتون سبز مقاومت

وادی بیت المقدس، فریاد های آزادی، زیتون سبز مقاومت

به گزارش دیدبان،تاریخ بیت المقدس، صحنه چالش ها و نزاع های بعضاً خونین بسیاری بوده است. از دوران حضرت موسی، داوود، سلیمان، عیسی و پیامبر اسلام، همواره این سرزمین به نوعی میان ادیان مختلف دست به دست شده است.

اما پس از شکلگیری غاصبانه اسرائیل در این منطقه، نبرد میان اعراب و این رژیم اشغالگر، وارد مرحله جدیدی شده است. صهیونیست ها بنابر ادعاهای موجود در عهد عتیق، وارث سرزمین میانی(از نیل تا فرات) می باشند و این مسئله بنابر ایدئولوژی آئین یهود، امری محتوم بوده و قطعا روزی محقق خواهد گردید!. در این میان، ثروت هنگفت قوم یهود نیز کار آنان را برای تشکیل حکومت تسهیل نمود و دقیقاً به همین علت است که امروزه ایالات متحده یکی از بزرگترین حامیان نظامی و امنیتی این رژیم به شمار می رود.

جالب است بدانید امروزه تمامی نامزدهای انتخاباتی امریکا برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از یهودیان مسابقه می دهند.  در سال 1976میلادی «کارتر» با حمایت «ادوارد ساندرز» رییس ایپک(بزرگترین لابی صهیونیست های امریکا)، رییس‌جمهور آمریکا شد اما چهار سال بعد و حمایت همین لابی از ایشان موجب شکست کارتر گردید. دلیل این امر، تصویب یک قطعنامه‌ ضد اسراییلی بود که «مک هنری» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل از آن حمایت کرده بود اما «ریگان» از همین مسأله استفاده کرد و حمایت یهودیان را جلب نمود و درسال1984میلادی هم برای بار دوم رییس‌جمهور شد زیرا مالیات یهودیان را حذف کرد و این رژیم را وارد ناتو کرد و آنان را در جنگ ستارگان مشارکت داد.

«کلینتون» بیش از بوش پدر در خدمت صهیونیست‌ها بود به‌طوری‌که در سال 1996میلادی موفق شد 78 درصد آرای آنان را به‌ دست آورد. «بوش» پسر اما با راه انداختن دو جنگ، صهیونیست ها را در رسیدن به هدف نهایی تشکیل امپراطوری، نزدیک کرد هر چند خیزش‌های خاورمیانه، پروژه‌ آن‌ها را با شکست مواجه نمود. لذا دو عامل ثروت های هنگفت صهیونیست ها که ریشه در فعالیت های اقتصادی آنان در قرون 17 الی 20 میلادی در آمریکا دارد و نیز حمایت های وسیع امنیتی- نظامی غرب از این رژیم جعلی، تشکیل اسرائیل را در خاورمیانه ممکن نمود.

با شکلگیری رژیم صهیونیستی در منطقه، بالطبع نزاع اعراب با این دولت، وارد فازهای جدید گردید.گذشته از جنگ های 4 گانه اعراب و اسرائیل در خلال سال های 1948 تا 1973، مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین نیز به کرات مورد حملات وحشیانه این دولت قرار گرفته که گذشته از صدها کشته و آواره، مشکلات معیشتی و بهداشتی، هویتی و سیاسی فراوانی دامنگیر مردم سرزمین فلسطین شده است.  اما نبردی که به نوعی نهضت مقاومت را در فلسطین قوام بخشید، نهضت مقاومت غزه می باشد که همچون روز جهانی قدس، در تاریخ جبهه مقاومت ماندگار گردید.

آغاز نبرد غزه از ۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸  بوده است که این جنگ تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ به طول انجامید. اشغالگران صهیونیستی با رمز عملیات « سرب گداخته » به قلع و قمع مردم بی دفاع فلسطین پرداختند که از آغاز شکلگیری این رژیم این تعداد کشته و زخمی در میان فلسطینیان بی سابقه بوده است(حدود 1500 شهید و بیش از 5 هزار نفر زخمی). در طول جنگ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای صهیونیست ها را متهم به «نقض فاحش حقوق بشر» کرد. جالب آنکه دفاع مشروع حماس در برابر جنایت های صهیونیست ها در پرتاب راکت به تل اویو و دیگر مناطق تحت استیلای صهیونیست ها به عنوان جنایت ضد بشری شمرده شد!

فاز دوم تهاجم صهیونیست ها به غزه، اینبار در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز گردید. صهیونیست ها اینبار با رمز عملیات «تیغه حفاظتی» با یورشی سهمگین به نوار غزه هجوم آوردند. اما برخلاف حملات دور قبل، شاخه های نظامی حماس و گردان های عزالدین قسام، پاسخ تهاجمات صهیونیست ها را با موشکباران مناطق تحت اشغال به خوبی دادند.  بهانه صهیونیست ها برای حمله به غزه، ربایش و قتل سه نوجوان اسرائیلی در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ بوده است. نیروهای دفاعی صهیونیست ها، حماس را مسئول آدم‌ربایی قلمداد نموده‌اند. ادعایی که همچون گذشته هیچگاه به اثبات نرسید.

صهیونیست ها به تلافی این اقدام، ۱۰ فلسطینی زیر ۱۸ سال را به شهادت رسانده  و صدها نفر را نیز در کرانه باختری بازداشت کردند. در ۷ ژوئیه (‎۱۶ تیر) حماس در پاسخ به این اقدام ۱۰۰ موشک را از غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد و نیروی هوایی صهیونیستی نیز اهدافی را در غزه بمباران نمود. در این جنایات نیز، اشغالگران صهیونیستی ۲۰۴۰ نفر از اهالی غزه را به شهادت رساندند و در حدود  10 هزار نفر نیز زخمی برجای گذاردند که در حدود 85 درصد آنان کودکان، زنان، و دیگر افراد غیرنظامی بوده اند.
با نگاهی اجمالی به روند حملات و تجاوزات ددمنشانه اشغالگران صهیونیستی به خاک غزه در این بازه زمانی می توان به چند مسئله اساسی اذعان نمود:

1. مسئله امنیت، مهمترین و اصلی ترین دغدغه صهیونیست ها در گذران تاریخ بوده است. عمده جنگ های این رژیم در طول تاریخ برای بقا بوده است. در واقع، این کشور از بدو تولد نامشروع خود، همواره در تنازع بقا با دیگر کشورها که عمدتا جوامع اسلامی می باشند به سر می برده است. در این میان، ژئوپلیتیک متزلزل صهیونیست ها و ذره ای بودن جغرافیای آن بر شدت بحران بقای این رژیم افزوده است؛

2. به همین سبب، سیاست مداران صهیونیستی، پس از درگیری در جنگ های فرسایشی و عدم توفیق در این راستا، به خدعه های مکرر مبادرت نموده اند. از التماس به قدرت های غربی، تجهیز به تسلیحات فوق مدرن نظامی گرفته تا ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی داعش و دیگر تکفیریونی که دامنه ناامنی ها را از جغرافیای سیاسی این رژیم دور نموده و مرزهای بحران و ناامنی را به دیگر مناطق عمدتاً شیعی منطقه سوق دهند؛

3. گفتمان مقاومت و مبارزه در برابر رژیم اشغالگر قدس نیز دچار استحاله ای عمیق گردیده است. اگر پیشتر، جنایات و حملات صهیونیست ها از سوی فلسطینیان به اصطلاح با سنگ و کمترین امکانات پاسخ داده می شد، هم اکنون گردان های پیشرفته و آموزش دیده فلسطینی با موشک ها و دیگر تجهزیات نظامی مجهز، در برابر صهیونیست ها قرار دارند؛
3. با وقوع بیداری اسلامی و اضمحلال برخی از ایادی و هم پیمانان وفادار صهیونیست ها همچون، مبارک، بن علی و دیگر دیکتاتورهای جهان عرب، رویدادهای سیاسی منطقه بیش از پیش بر صهیونیست ها گران تمام شده است. این مسئله زمانی ملموس تر می گردد که جنبش های تکفیری منطقه نیز در سوریه، عراق و لبنان نیز علناً به پایان حیات خود رسیده و حیلت صهیونیست ها نقش برآب و اقتدار جبهه مقاومت روز به روز در حال توسعه است؛

4. با ترویج روحیه جهاد در منطقه و شکلگیری نیروهای بسیج مردمی که الگویی حسنه از بسیج مردمی جمهوری اسلامی ایران می باشد، هشدار ها برای اشغالگران صهیونیستی به حد اعلای خود رسیده است. همانگونه که نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن امروزه جبهه مقاومت در منطقه را بیش از پیش برای منافع صهیونیست ها خطرناک  کرده اند، با سازماندهی بهتر و برنامه ریزی دقیق تر و صدالبته کنار گذاشتن افتراقات میان جنبش های نظامی در فلسطین، قطعاً حلقه محاصرات بر این رژیم تنگ تر خواهد شد؛

5. امروزه، صهیونیست ها به خوبی به این مسئله وافق گردیده اند که سرکوب و کشتار بی رحمانه مردم در فلسطین دیگر همچون گذشته کارآیی نخواهد داشت. امروزه با اتحاد مستحکمی که میان شیعیان منطقه ایجاد گردیده است، شکلگیری اتحاد نظامی متقن میان جنبش های نظامی فلسطینی با جبهه مقاومت منطقه می تواند عواقبی جبران ناپذیری برای صهیونیست ها به همراه داشته باشد. چیزی مشابه جنگ 33 روزه یا 11 روزه صهیونیست ها و حزب الله لبنان؛

6. دیگر مشکل بزرگ صهیونیست ها، اوضاع نه چندان مناسب هم پیمانان آنان در حال حاضر در منطقه است. متحدین استراتژیکی همچون محمدبن سلمان که هم اکنون در گرداب جنگ یمن و بحران مشروعیت در داخل عربستان مواجه است و یا دونالد ترامپ که امروزه در تنگناهای سیاسی با روسیه، کره شمالی و چین و جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. به عبارتی دیگر، امروزه رژیم صهیونیستی به سان گذشته نمی تواند با قاطعیت از یاری هم پیمانان خود بهره برد و هیچ ضمانتی وجود ندارد که در صورت فراگیر شدن بحران و جنگ متحدین استراتژیک صهیونیست ها به صورت همه جانبه در خدمت این دولت غاصب باشند.

7. مسئله دیگر، بحران مشروعیت در درون صهیونیست ها و ساختارهای سیاسی این رژیم است. امروزه تحلیل گران صهیونیستی خود اذعان بر پایان افسانه صهیونیسم و رویای ناتمام امپراتوری آن از نیل تا فرات دارند.

"آری شافیت"، تحلیل گر سیاسی صهیونیست در این رابطه معتقد است:"اسرائیل" نفس های آخر خود را می کشد و "اسرائیلی ها" حاصل افسانه ای هستند که جنبش صهیونیسم با موضوع "هولوکاست" و "ارض موعود" آن را اختراع کرد. شافیت در مقاله ای با عنوان "نفس های آخر اسرائیل" که در روزنامه "هاارتس"، چاپ رژیم صهیونیستی منتشر کرد تصریح می کند که اوضاع در این رژیم به نقطه بی بازگشت رسیده است و دیگر نه امیدی به پایان اشغالگری هست و نه توقف شهرک سازی و تحقق صلح، لذا چاره ای جز مهاجرت باقی نمی ماند. پیشتر نیز هنری کیسینجر، سیاستمدار نامدار امریکایی، پیش بینی هایی دال بر نابودی اسرائیل بدست جبهه مقاومت کرده بود.

بنابراین، غزه با اصرار بر مقاومت و پیروی از الگوی واحد در مبارزه با صهیونیست ها هر روز به آزادی قدس شریف نزدیک تر خواهد شد و بر طبل پایان افسانه صهیونیسم بیشتر خواهد زد و بر این سخن مقام معظم رهبری
که: «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید...» ایمان بیشتری خواهد آورد.
 عبدالرضا عالیشاهی

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»