دیدبان
حسین عبدللهی فر

چرا آمریکا باز هم نتوانست غلطی بکند؟

چرا آمریکا باز هم نتوانست غلطی بکند؟

به گزارش دیدبان،«بدانید که توطئه‌ی دشمن، خرابکاری دشمن، حمله‌ی دشمن، ضربه‌ی دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعیِ کلمه، دشمن هیچ غلطی نخواهد توانست بکند.» این آخرین جمله از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحلیل حوادث اخیر کشور می باشد که به مناسبت 19 دی در دیدار با مردم قم بیان فرمودند.

معظم له با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات موجود اتفاقات اخیر کشورمان در قالب مثلث آمریکا و رژیم صهیونیستی، عربستان و در ضلع سوم هم منافقین طراحی و سازماندهی شده بود، خطاب به هیئت حاکمه‌ی آمریکا فرمودند: «این‌دفعه سرتان به سنگ خورد؛ ممکن است تکرار کنید، بدانید باز هم سرتان به سنگ خواهد خورد.»

با روشن شدن نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر نخستین سوالی که مطرح است این که چرا آمریکایی ها در هر توطئه ای علیه کشورمان دست دارند و هر بار نیز سرشان به سنگ می خورد.  هر بار نقشه می کشند، توطئه ای نو طراحی می کنند، برنامه ریزی می کنند و به رغم همه هزینه های حیثیتی و مادی هر بار نیز هم شکست می خورند. این بار هم مثل همیشه نتوانستند هیچ غلطی بکنند. شاید از این جهت است که علت آن را نمی دانند و شاید هم نمی خواهند بدانند. اما اینکه آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند، علل زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

1- ناتوانی آمریکا در غلط کردن علیه ایران برای مردم انقلابی ایران یک اصل و یک حقیقت است و ملت ایران بر اساس همین باور خود، دست به انقلاب زده و اگر این باور وجود نداشت مردم ایران علیه دست نشانده امریکا در کشورمان قیام نمی کردند. اگر این یقین وجود نداشت دانشجویان خط امام برای قطع  دست ایالات متحده اقدام به تسخیر لانه جاسوسی نمی کردند. وقتی هم حضرت امام(ره) این راهبرد را به دنیا اعلام کردند به خاطر تحلیل برخی از عوامل مرعوبی بود که به دانشجویان القاء می کردند که امریکا به زودی به ایران حمله می کند. لذا آن پیر با تجربه خطاب به جوانان فرمودند: « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و جوان ها مطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»

اگر آن زمان این جمله برای خیلی از مردم دنیا تازه و عجیب بود اما امروز که 38 سال از آن ایام می گذرد و آمریکا اگر نگوییم به تعداد روزها اما یقیناً به تعداد ماههای آن به بیش از 450 ماه می رسد دست به توطئه علیه ملت ایران زده و از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

2- علت دوم شکست های امریکا در توطئه ها و تهدیداتی است که علیه کشورمان صورت داده است. از جنگ هشت ساله، کودتا، شورش، حمایت از تروریسم، تجزیه طلبی، تهدیدات نیمه سخت، فشار سیاسی و تحریم های اقتصادی، تا انقلاب مخملی، تهاجم فرهنگی و صدور انواع قطعنامه و بیانیه و مصوبه و قوانین مختلف انقلاب تا زدن هواپیمای مسافربری و انواع جنگ های نرم و ... که همگی بی نتیجه بوده و اکنون مردم ایران با تجربه دریافته اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. لذا می توان در یک کلام گفت که علت ناتوانی آمریکا در غلط علیه کشورمان این است که همه غلطی کرده و تنها نتیجه اش این بوده که یک غلط به غلط هایش اضافه کرده است.

علت سوم این است که آمریکا نمی خواهد واقعیات و ناتوانیش در ضربه زدن به جمهوری اسلامی را بپذیرد والا شکست های یکسال اخیر از جمله؛ تضعیف جبهه مقاومت در سوریه، تلاش برای خلع سلاح حزب الله لبنان، جنگ نیابتی علیه انصارالله یمن، حمایت از داعش جهت ناامن کردن منطقه، ناکامی در تجزیه عراق تحت عنوان استقلال کردستان عراق و ناتوانی در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس و ... برای دولتمردان آمریکا کفایت می کرد اما آنها که نمی خواهند بپذیرند که دیگر ابرقدرت نیستند و نمی توانند خواسته های خود را به دنیا تحمل کنند، مرتبا دست به توطئه های دیگر می زنند که آخرین نمونه آن راه اندازی آشوب و اغتشاش در کشورمان بود.

4- راه اثبات آمریکا برای توانایی هایش بر انجام هر غلطی این است که رفتار غلط خود را کاهش داده و به جای دخالت در منطقه و تغییر حکومت ها در دیگر کشورها باید به حل مشکلات داخل آمریکا بپردازد. تا زمانی که آمریکا نمی تواند وظایف خودش را انجام دهد مسائل درون کشورش را حل کند هیچ انسان عاقلی باور نمی کند که بتواند مدعای خود در اصلاح سایر کشورها را عملی سازد.

لذا باید گفت آمریکا هر غلطی که توانسته کرده و براندازی نظام مردم سالار دینی در ایران برای این کشور یک غلط اضافی است که قادر به انجام آن نیست و علت آن را باید در موارد زیر جستجو کرد:

الف) ایمان به قدرت الهی

نه تنها امام راحل و خلف صالحش، بلکه همه مومنینی که به برتری قدرت لایزال الهی باور دارند بر این باور هستند که آمریکا و هر کشور دیگری هیچ غلطی نمی تواند بکند. لذا رهبر معظم انقلاب در خاتمه فرمایشات دیروز خطاب به ملت ایران فرمودند: «بنده میدانم که خدای متعال اراده فرموده است که این ملّت را به متعالی‌ترین درجات برساند و بدانید که ان‌شاءالله ملّت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، بدون تردید به عالی‌ترین درجاتِ یک ملّت در حدّواندازه‌ی ملّت ایران خواهد رسید.»

ب) بصیرت ملت ایران

وقتی مردمی بصیرت دارند، دستان دشمن را در هر صحنه ای ولو آنکه با اشک تمساح و ادعای حمایت از معترضان اقتصادی باشد، متوجه می شوند. ملت ایران مشکلات را می بینند، اعتراض و گلایه هم دارند، مطالبات انباشته شده دارند اما اجازه موج سواری به دشمنان اسلام و ملت را ندادند. در بحبوبه فتنه، زمانی که برخی تحلیل گران و نخبگان بین اعتراض و اغتشاش تمییز نمی دانند، ملت ایران پا به صحنه گذاشت و صف خود را اغتشاش گران و فتنه گران جدا کرد. لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند: «من لازم است از ملّت عزیزمان تشکّر کنم؛ هزار بار باید تشکّر کنم، نه یک بار. ملّت، حقیقتاً یک ملّت رشید، وفادار، بابصیرت، باهمّت، زمان‌شناس، لحظه‌شناس [است] که میدانند لحظه‌ی حرکت کِی است.»

ج) باور به توانایی خودمان در حل مشکلات کشور

کسانی که خود را توانایی خود را بازوی خود را عقل خود را باور کرده و خود را محتاج بیگانگان ندانسته و کسانی که نیازمند دیگران نباشند می توانند که بگویند امریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند. بر همین اساس رهبر معظم انقلاب در همین فرمایشات اخیرشان فرمودند: «آنهایی هم که دوست میدارند با آمریکایی‌ها بنشینند و برخیزند و شب‌نشینی کنند و با آنها پیوند بخورند -چه از خارج از ایران، چه حالا متأسّفانه بعضی‌ها هم در داخل که ممکن است این‌جوری فکر کنند، حرکت کنند- اینها هم همین حرفی که به آن حضرات گفتیم بشنوند، بدانند که این ملّت و این نظام محکم ایستاده است و به توفیق الهی همه‌ی مشکلات و ضعفها را برطرف خواهد کرد؛ این نظام توانایی این کار را دارد و ان‌شاءالله خواهد کرد.»

د) ایستادگی مردم در پای انقلاب و مقابله با زورگویی نظام سلطه

مردم ایران راهی را در مقابله با استکبار و زیادخواهی آن انتخاب کرده و دست به انقلاب زده و از راهی که برگزیده پشیمان نیست. لذا اقدامات دشمنانش را پاتک حمله ای می داند که به قلب دشمن کرده و منافعش را به خطر انداخته است. مقام معظم رهبری در فرمایشات دیروز خود با تشریح این راه و پاتک های دشمنان ملت ایران فرمودند: « حرف همیشه‌ی ملّت ما همین است؛ حرف ملّت عزیز ما، قشرهای ما، شهرهای مختلف ما، جوانهای ما، حرف انقلاب و نظام اسلامی و ایستادگی در مقابل زورگویی و زیر بار تحمیل قدرتها نرفتن است. حرف ملّت در تمام این سالهای متمادی یک حرف بود و امروز که چهل سال از آن روزها میگذرد، ملّت ما همان منطق، همان مسیر، همان هدف را دنبال میکند؛ منتها امروز پخته‌تر است، باتجربه‌تر است، واردتر است. از لحاظ انگیزه هم اگر نگوییم امروز جوانهای ما پُرانگیزه‌تر از آن روز هستند، حدّاقل مثل همان انگیزه‌ها را دارند، علاوه بر اینکه پُرتعدادترند؛ یعنی امروز تعداد جوانهای مؤمن پُرانگیزه‌ای که حاضرند در میدانهای خطر سینه‌ سپر کنند، چندین برابر جوانهای ما در آستانه‌ی انقلاب و در سالهای اوّل انقلاب است؛ این خطّ مستمرّ این کشور است...  در واقع همه‌ی حرکاتی که دشمن در این چهل سال در مقابل ما انجام داده است، پاتک انقلاب است. انقلاب ریشه‌ی دشمن را از لحاظ سیاسی در کشور کَند، و دشمن حالا مرتّباً پاتک میکند و در هر دفعه هم شکست میخورد؛ اقدام میکند و نمیتواند؛ نمیتواند پیش ببرد؛ به‌خاطر ایستادگی، به‌خاطر این سدّ محکم مردمی و ملّی؛ این بار هم ملّت، با قدرت تمام به آمریکا و به انگلیس و به لندن‌نشین‌ها میگوید: این‌دفعه هم نتوانستید، باز هم نخواهید توانست. میلیاردها دلار هزینه کردند -[این] واقعی است که میلیاردها هزینه کردند- سالها شبکه‌سازی کردند، مزدورپروری کردند برای اینکه بتوانند از درون، کار را مشکل کنند.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن