دیدبان
33 سال پیش در چنین روزی

گلایه از انتقاد ناپذیری مسئولین

گلایه از انتقاد ناپذیری مسئولین
 
به گزارش دیدبان،هاشمی: نمی خواهیم برای رسیدن به صلح از حمام خون عبور کنیم.
 
 
آیت الله جنتی: کم کاری مسئولین خیانت به ملت است.
 
 
توطئه ربودن هواپیمای مسافر بری در مسیر تهران- کرمان خنثی شد.
 
 
اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر خروج از لبنان و مذاکرات ناقوره شدت گرفت.
 
 
هاشمی: ما صلح بدون صدام می خواهیم
 
نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف با شرکت اقشار مختلف مردم مسلمان تهران و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.
 
آقای هاشمی در نماز جمعه ای هفته تهران با اشاره به شرارت های اخیر صدام در حمله به مناطق مسکونی گفت: ما برای خودمان برنامه ریزی داریم و صلح هم می خواهیم صلح واقعی و بدون صدام. ما نمی خواهیم برای رسیدن به صلح از دریای خون عبور کنیم اما عراق می خواهد بحران درست کند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: ما نشان داده ایم در مقابله به مثل قدرت بیشتری داریم اما تا کارد به استتخانمان نرسیده اقدام به مقابله به مثل نخواهیم کرد. ما نشان داده ایم که تنها با آتش توپخانه یک میلیون آواره روی دست عراق بگذاریم ما تا جائی که بتوانیم صبر می کنیم و کار اصلی ما موقعی است که شرایط مساعد باشد تا شر حزب بعث را از سر مردم کم شود.(1)
 
آئین پرصلابت عبادی سیاسی نماز جمعه قم همچون هفته های گذشته با حضور گسترده مردمی در مسجد اعظم و صحن مطهر به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم برگزار شد.
 
آیت الله جنتی در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به  ضعف مدیریت و ناتوانی مدیران در تحمل انتقاد گفت: متاسفانه بعضی از مسئولین تاب تحمل انتقاد را ندارند و به محض این که بکی از زیر دستان نقطه ضعف های مسئولی را به او می گوید، عوض تشریک مساعی در برابر او موضع گیری می کند و فورا به اسم این که مداخله در امور می نماید او را از آنجا بیرون می کند و انگ به او می زنند.
 
وی تاکید کرد: این بلا و مصیبتی است که جامعه نتواند انتقاد پذیر باشد. جامعه ای که می خواهد تمام احکامش مطابق قوانین اسلام باشد باید به انتقادی که از او می شود در صورت شرعی بودن عمل کند نه این که با بیرون کردن از کارخانه و یا اداره و یا تغییر سمت بر روی ضعف خود سرپوش بگذارد. این عمل باعث می شود افراد انتقاد نکنند چرا که می ترسند نان خود و خانواده شان را از دست بدهند.
 
امام جمعه موقت قم تاکید کرد: امروز حکومت از مردم جدا نیست و مردم نیز از حکومت جدا نیستند لذا برادرانی که در پست های گوناگون کار می کنند تذکر می دهم وقت شما، بودجه شما و امکانات شما برای مردم است و کم کاری شما خیانت به ملت است.(2)
 
 
 
کشف توطئه هواپیماربایی در مسیر تهران کرمان
 
ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد صبح دیروز یکی از توطئه های هواپیماربایی خنثی شد و عاملین آن دستگیر شدند. هواپیما ربایان قصد داشتند یک فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را که از ساعت 7 صبح دیروز از تهران عازم کرمان بود بربایند که با هوشیاری و اقدام به موقع مامورین انتظامی دستگیر شدند. هواپیمای مزبور در پی دستگیری هواپیماربایان سالم در تهران بر زمین نشست و مسافرین با پروازهای بعدی عازم کرمان شدند.(3)
 
 
 
اختلاف در کابینه اسرائیل در مورد عقب نشینی از لبنان
 
یونایتدپرس گزارش داد اسحاق رابین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فردا برای عقب نشینی مرحله ای نیروهای این رژیم از جنوب لبنان طرحی به کابیه اسرائیل خواهد داد رادیو تلاویو به نقل از رابین گفت اسرائیل حداقل یک بار دیگر به مذاکرات ناقوره برمی گردد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در پارلمان این رژیم بدبینی خود را نسبت به پیشرفت این مذاکرات اعلام کرد بر اساس گزارش ها برخی از وزرای اسرائیل حامی نوعی عقب نشینی مرحله ای هستند اما وزیر خارجه اسرائیل تاکید کرده است قبل از عقب نشینی باید امنیت نیروهای صهیونیست حفظ شود. به گفته وی نیروهای اسرائیل نباید بدون ترتیبات امنیتی جنوب لبنان را ترک کنند.(4)
 
منابع:
 
اطلاعات، 22 دی 63، ص 14
اطلاعات، 22 دی 63، ص 3
کیهان، 22 دی 63، ص 26
کیهان، 22 دی 63، ص 28

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن