دیدبان
حسن حردان

حمایت اتاق مشترک آمریکا، صهیونیسم و سعودی از منافقین در ایران

حمایت اتاق مشترک آمریکا، صهیونیسم و سعودی از منافقین در ایران

به گزارش دیدبان،امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور، شعارهایی را سر دادند که پس از مدتی به اصول اصلی قانون اساسی ایران نیز تبدیل شدند. حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان بخشی از این شعارها بوده است. از سوی دیگر، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با الهام گرفتن از آیه شریفه «ونرید أن نمنّ على المستضعفین فی الأرض ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثین» شعار حمایت و پشتیبانی از مستضعفان در هر نقطه از جهان را سر دادند. پس حمایت عملی ایران از مسأله فلسطین و اهتزاز پرچم این کشور در آسمان تهران به جای پرچم رژیم صهیونیستی که در روزگار حکمرانی رژیم پهلوی وجود داشت، این شعارها تجلی پیدا کردند. همچنین حمایت های بی دریغ مالی، نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در لبنان و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از دولت سوریه در برابر یک جنگ جهانی تمام عیار به رهبری قدرت های استعماری همچون ایالات متحده آمریکا، موجب تجلی یافتن بیش از پیش شعارهای امام خمینی (ره) شد.

رهایی از وابستگی و تحقق استقلال

جمهوری اسلامی ایران با انقلابی که حدود 4 دهه پیش محقق ساخت، تصمیم گرفت تا از بند وابستگی و تبعیت از استعمارگران غربی رهایی یابد؛ استعمارگرانی که در دوران حکمرانی شاه ایران، در این کشور حضور داشتند. ایران با انقلاب اسلامی خود از وابستگی نجات یافت و به استقلال سیاسی و اقتصادی دست پیدا کرد. این کشور آنچنان قدرتی پیدا کرد که توانست به انرژی صلح‌آمیز هسته ای نیز دست پیدا کرده و از تکنولوژی هسته ای برخوردار شود. این در حالی است که کشورهای غربی و به ویژه آمریکا سالیان متمادی با اعمال فشار و تحریم علیه تهران بی وقفه برای ممانعت از پیشرفت و ترقی آن در حوزه های مختلف ازجمله در حوزه انرژی هسته ای، تلاش کردند. در طول این مدت، غربی ها هیچگاه نتوانستند از طریق سیاست های سختگیرانه علیه ایران، این کشور را به دست کشیدن از حمایت فلسطین و مقاومت در برابر سیاست های سلطه طلبانه استعمارگران فرامنطقه ای، وادار کنند.

مثلث آمریکا، صهیونیسم و سعودی علیه ایران

اخیرا اعتراضاتی در ایران در واکنش به برخی نابسامانی های اقتصادی برگزار شد که رفته رفته رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و خیلی زود به اغتشاشات خیابانی تبدیل شد. کاملا واضح و آشکار است که اتاق عملیات مشترک آمریکا، صهیونیسم و سعودی از مدتها پیش هدایت شبکه های تخریبی برای ضربه زدن به ایران را برعهده گرفته اند. این اتاق عملیات مشترک همچنین شبکه های ارتباط جمعی را برای تحریک رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران اجیر کرده بودند. وظیفه اصلی این دست از شبکه های ارتباط جمعی، ارائه راهنمایی ها و توصیه های لازم به اعضای وابسته به گروهک مجاهدین خلق در ایران بوده است. در واقع، این اتاق عملیات مشترک قصد داشتند از این طریق، سناریوی سال 2011 سوریه را در ایران پیاده سازی کنند؛ بدین صورت که مراکزی را در داخل خاک ایران تشکیل دهند که مطالبه اصلی آن براندازی جمهوری اسلامی باشد. این پروژه در سال 2011 به رهبری «بندر بن سلطان» شاهزاده سعودی در سوریه پیاده شده بود.

موج سواری منافقین بر مطالبات مردم با حمایت آمریکا

ماجرا از آنجا آغاز شد که شماری از مردم ایران در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان به دنبال ورشکستگی برخی مؤسسات مالی در این کشور، دست به برگزاری تظاهرات زدند و به صورت مسالمت آمیز خواستار حل و فصل شدن مشکلات و معضلات اقتصادی خود شدند. دیری نپایید که عناصر وابسته به رژیم پهلوی در ایران که در گروهک مجاهدین خلق خلاصه می شوند، به سوء استفاده از تحرکات مسالمت آمیز مردمی در ایران پرداخته و با حمایت و هدایت آمریکا بر موج مطالبات مردمی در این کشور سوار شدند. درست به دلیل همین موج سواری بود که اعتراضات مردمی به صحنه ای برای تحریک مردم علیه جمهوری اسلامی ایران و حتی سیاست های آن در منطقه تبدیل شد.

تلاش واشنگتن برای جبران شکست در منطقه

در جریان اغتشاشات اخیر در ایران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و مسئولان رژیم صهیونیستی به طور مستقیم و علنی وارد میدان شدند. آنها خیلی صریح و بی پرده آشوبگران را به انجام اقدامات خشونت آمیز بیشتر در ایران دعوت کرده و خواستار فراگیری بی ثباتی در این کشور شدند تا بدین ترتیب به هدف خود در خدشه وارد کردن به قدرت جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کنند. در واقع، به دنبال ظهور و بروز اغتشاشات، آمریکایی ها در صدد برآمدند تا پروژه شکست خورده خود در سوریه، عراق، لبنان و یمن را در ایران احیاء کرده و به سرمنزل مقصود برسانند. آمریکایی ها نیک می دانند که ابتکار عمل در عرصه تحولات منطقه ای در اختیار محور مقاومت به رهبری ایران قرار دارد. لذا با نقش آفرینی مستقیم، صریح و پی پرده در اغتشاشات ایران برای مصادره این ابتکار عمل به نفع خود تلاش کردند. حمایت های خارجی از اغتشاشات در ایران زمانی اتفاق افتاد که دشمنان جمهوری اسلامی از ضربه زدن به آن از خارج، ناامید شدند.

شکست توطئه «بحران داخلی» در ایران

توطئه ایجاد «بحران داخلی» در ایران در سایه حکمت و درایت رهبران ایرانی مهار شده و اقدامات خشونت آمیز و آشوبگری در ایران با اتخاذ سلسله راهکارهای حکیمانه ای توسط مقامات ایرانی پایان یافت تا پروژه توطئه آمیز و فتنه جویانه علیه جمهوری اسلامی ناکام بماند. افشاگری های مقامات ایرانی در خصوص اقدامات تخریبی گروهک مجاهدین خلق در نقاط مختلف کشور و فعالیت این گروهک علیه دستگاه ها، مؤسسات و نهادهای عمومی موجب ایجاد روشنگری در نزد افکار عمومی نسبت به فتنه جویی های این گروهک شد. این مسأله نقش مهمی در خاموش شدن آتش فتنه داخلی در ایران داشت.

سخن پایانی

شکست پروژه مشترک آمریکا، صهیونیسم و سعودی برای ایجاد فتنه در ایران نتایج مهمی را نیز به دنبال داشت. ازجمله این نتایج، شناسایی شکاف هایی است که آمریکا و همپیمانانش از طریق آنها علیه ایران اقدام کردند. اکنون این شکاف ها شناسایی شده و مقامات ایرانی برای پوشش دادن آنها دست به کار شده اند. لذا در آینده شاهد برقراری امنیتی به مراتب باثبات تر از گذشته در ایران خواهیم بود. درهرحال، محبوبیت جمهوری اسلامی ایران در نزد افکار عمومی، امروز بیش از پیش افزایش یافته است، چراکه ایران از یک کشور عقب افتاده در دوران حکومت رژیم پهلوی به یک کشور پیشرفته در حوزه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تبدیل شده است.

حسن حردان: تحلیگر عرب زبان

منبع: پایگاه لبنانی «البناء»

مترجم: اکرم آزادی مهرگانی

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن