دیدبان

عاقبت بی توجهی به خواست رهبری

عاقبت بی توجهی به خواست رهبری

به گزارش دیدبان، چند روزی است که حال و هوای تهران و دیگر شهرهای کشور با بقیه روزهای سال تفاوت دارد. در حالی که بسیاری انتظار داشتند هشتمین سالگرد حماسه 9 دی با شکوه هر چه تمام برگزار شود. عده ای خارج نشین در صدد برآمدند تا شادی انقلابی مردم را به کام آنها تلخ کنند.

نقشه دشمنان از چند ماه قبل آماده بود. ازسویی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که می خواهد نقشه خاورمیانه را به میل خود ترسیم کند و ایران را مانع خود می بیند وارد عمل شد. از سوی دیگر عربستان و اسرائیل وارد صحنه شده اند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که از زمان سرکار آمدنش ایران را مسئول جنگ افروزی در یمن می داند به گونه ای می خواهد طعم شکست جنگ با یمن را جبران کند.

از طرفی هم بازگشت سعد حریری، نخست وزیر لبنان به کشورش و مقام سابقش برای سلمان پسر گران تمام شده است. اسرائیل هم که این روزها از شکست داعش در عراق و به خصوص سوریه ناراحت است، حضور مقتدرانه ایران در منطقه و تاثیر گذاری اش را تاب نیاورده است و به دنبال راهی می گردد که ایران را زمین گیر کند.

آمریکا، عربستان و اسرائیل به خوبی می دانند که در صحنه خارجی و در بعد منطقه ای جلوگیری کردن از نفوذ ایران کار سختی است و بسیاری از کشورهای منطقه ایران را یک خطر نمی پندارند. برای همین آنها تلاش کردند یکبار دیگر در داخل ایران برای نظام جمهوری اسلامی مانع ایجاد کنند.

اما به صحنه آوردن مردم و قرار دادن آنها مقابل نظام شان یک بهانه لازم دارد. آمریکا می دانست با کلید واژه های "آزادی"، "حقوق بشر" و "دموکراسی" شاید عده معدودی را بتوان به خیابان ها آورد، اما این مسائل در داخل ایران با معیارهای آمریکایی آن تفاوت دارد و غالب مردم ایران نه احساس یک زندانی را دارند که حقوق انسانی اش رعایت نمی شود و نه احساس می کنند که با یک حکومت "دیکتاتور" سرکار دارند که به آنها حق انتخاب نمی دهد. برای همین این بار مساله اقتصاد و معیشت اقتصادی را سر زبان ها انداختند.

موضوع معیشت مردم و اقتصاد یکی از موضوعاتی است که از ابتدای سال 1390 برای رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان یک دغدغه مطرح بوده است و بخشی از شعارهای سالانه را تشکیل داده است.  ایشان همواره از مسئولان خواستند که به این موضوع به صورت جدی توجه نشان دهند. اما دعواهای سیاسی، بی توجهی به زندگی غالب مردم که از سوی مسئولان در این سال ها نمود داشته است، باعث شده تا زندگی بخش عظیمی از مردم در تنگنا قرار بگیرد.

دشمن از این وضعیت به نفع خود استفاده کرد و تلاش کرد در آستانه سالروز 9 دی مردم را به خیابان ها بکشاند تا فریاد اعتراض آنها بلند شود. از سویی هم با اجیر کردن چند مزدور در شهرهای مختلف صحنه این اعتراض ها را به آشوب و مقابله با نظام مبدل کرد.

گزارش رسانه ها نشان می دهد مردمی که در صحنه این اعتراض ها حضور داشتند، هنگامی که با رفتار "آشوب طلبان " مواجه شدند خیابان ها را ترک کردند، در حالی که بسیاری از آنها در دلشان فریادهای خاموش از سختی معیشت داشتند. به طوری که در اولین ساعت های بعد از غروب خورشید روز 9 دی خیابان ها خلوت شد و مزدوران آشوب طلب چاره ای جز عقب نشینی برای خود ندیدند.

حسن روحانی، رئیس جمهور دولت دوازدهم یکی از چهره هایی بود که بلافاصله بعد از این اتفاقات در جلسه هیات دولت واکنش نشان داد. در حالی که او برای مردم حق اعتراض قائل شد، اما هیچ وقت نگفت که در طی 4 سال دولت یازدهم و قریب به یکسال دولت دوازدهم چه کاری برای زندگی مردم کرده است.

پس از رئیس جمهور ؛نوبخت، سخنگوی دولت دوازدهم نیز در جلسه سه شنبه های خود با خبرنگاران در حالی که اسرائیل را یک "کشور" دانست و از ابراز شادمانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر تظاهرات های اخیر گله مند بود، بازهم بدون توجه کافی به مساله وضع معیشت مردم، به ابراز طرفداری از برجام پرداخت و آن را یگانه راه نجات کشور ارزیابی کرد.

منبع:تهران پرس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن