دیدبان
وحید جلال زاده

« امام و امت»، بصیرت ملی و حماسه نه دی

« امام و امت»، بصیرت ملی و حماسه نه دی

به گزارش دیدبان،تاریخ معاصر مملوّ است از مقاطع حساس و نقاط عطف در صد سال گذشته خصوصاً از مشروطیت به این سو ، شاهد رخدادهای تعیین کننده ای در سرنوشت ملت ایران بوده ایم . البته ناگفته پیداست که هیچکدام از آن روزگاران با تاریخ انقلاب اسلامی برابری نمی کند.

پیروزی نهضت امام خمینی (ره) خود از حوادث بی نظیر تاریخی است که نه تنها در سپهر ایران بزرگ درخشید ، بلکه جهان اسلام را نیز متاثر کرد و بر معادلات جهانی نیز تاثیر گذاشت.

از اولین روزهای پس از انقلاب اسلامی تا به امروز ، جمهوری اسلامی همواره با مسائل داخلی و خارجی بیشماری مواجه بوده تا جائیکه در برخی از آنها دشمن تصور باطل سقوط نظام و یا حداقل اخذ امتیازات بالا از ملت ایران را به ذهن متبادر کرده است. عمر انقلاب اسلامی حوادثی به خود دیده است که هر کدام آنها به تنهایی می توانست حکومتی را از پای در آورد.

جهان بینی حاکم و راهبردهای رهبران آن به گونه ای است که هیچکدام از قدرتهای موجود دنیا طمع نفوذ و بدست گیری سیاستگذاری را در جمهوری اسلامی به ذهن هم خطور نمی دهند.

ساخت قدرت در ایران اسلامی و استقرار نظام سیاسی مقتدر کار را برای برنامه ریزان دشمن سخت کرده است. حتی بهره مندی اردوگاه خصم از بریده های داخلی هم افاقه نکرده و ایشان همچنان در مبارزه با ایران اندر خم یک کو چه اند.

" فرقه نفاق و سهم خواهی های حزبی "

جریان فرقه ای نفاق از جمله اتفاقات قابل تامل تاریخ انقلاب اسلامی است. گروهی که در عقبه خود مبارزه با رژیم شاه را داشته و سعی می کرد خود را به روحانیت نزدیک سازد ، با چرخش مارکسیستیِ فقرات اصلی کادر خود در قبل از انقلاب ، به یکباره برای سهم خواهی و قدرت طلبی که در ذات تحزب و گروه گرایی نهفته است بر چهره پاکترین انقلابها شمشیر کشید و مسلحانه به جنگ با فرزندان ملت برخواست تا جایی که حاضر شد برای ادامه حیات حزبی ، دست به دامن دشمن ملت ایران یعنی رژیم بعثی عراق شود و به تعبیر زیبای امام (ره) این چپهای آمریکایی اینک برای رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها بصورت کارمزدی وطن فروشی می کنند و حتی به صورت پیمانکاری !!! برای خوش رقصی به جنگ ملت ها رفته و در قالب گروههای نظامی در برخی از مناطق حاضر می شوند.

" نهضت آزادی و استحاله انقلابی ها "

جریان ملی گرا نیز هرچند آبشخور فکری مؤسسین سازمان منافقین بوده ولی هیچگاه قبل و بعد از انقلاب دست به سلاح نبرده و مسیر نرم خویی و استحاله نیروهای انقلاب را وجهه همت خود ساختند . نهضت آزادی که در ابتدای انقلاب در دولت موقت تبلور یافت و آنگاه که در مقابل با حرکت توفنده ملت ایران در مبارزه با امریکا و تشکیل نهادهای انقلابی برای تغییر در ساختار قدرت رژیم شاه کم آورد ، استعفا داد. این استعفا کنار کشیدن از انقلاب و همراهی با قاطبه مردم بود اما کار به اینجا ختم نشد. گردانندگان نهضت منحله آزادی با نزدیکی به یکی از جریانهای انقلاب سعی در حضور در عرصه سیاسی کشور نموده تا جایی که به یکی از اضلاع جریان موسوم به اصلاحات مبدل و در یک حرکت زیرپوستی می شد نقش آفرینی چراغ خاموش آنان را در دانشگاهها و روزنامه های زنجیره ای دید.

" ظهور کارگزاران سازندگی "

پس از پایان جنگ نوبت به دوران سازندگی رسید . هر چند عمده نیروهای این دوره از عناصر انقلاب بودند اما جریانی خزنده که بعدها به تکنوکراتهای دولت معروف شدند و در حزب کارگزاران متشکل گردیدند ظهور یافته و اعلام موجودیت کردند . از همان ابتدا رگه های فکری این گروه در حوزه های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی در تقابل با نیروهای اصیل انقلاب رخ نمود . نظریه تسامح و تساهل ، مذاکره با آمریکا ، سیاست تعدیل اقتصادی و روی خوش نشان دادن به زخم خوردگان از ملت ایران کار را به جایی رساند که عملاً بعنوان یک گروه سیاسی تازه به دوران رسیده بسیاری از آرمانها و ارزشهای انقلاب را به چالش کشیدند . ارزشها رنگ باخته ، رشد اقتصادی به هر قیمت سیاست اصلی شد و نیروهای اصیل انقلاب به حاشیه رانده شدند.

" اصلاح طلب ها و حاکمیت دوگانه "

دهه دوم انقلاب ایران شاهد به قدرت رسیدن جریان دوم خرداد بود . تفکری برآمده از دوران سازندگی و البته این بار بجای اقتصاد و سازندگی ، توسعه سیاسی تابلوی این جریان شد . این جریان با بهره گیری از عناصر اصلی کارگزاران و افزودن چپ گراها ، یارگیریهای جدیدی را در عرصه سیاست و فرهنگ انجام داد و اینبار خیلی شفاف ، ارزشهای انقلاب به سخره گرفته شده و علیه آنها اقامه دعوی گردید . مقاله « خون به خون شستن محال آمد محال » در ردّ قیام عاشورا و یادداشت معروف « علیه خدا هم می شود تظاهرات کرد» ، زیر سؤال بردن آرمانهای امام(ره) ، مخالفت با اصل مترقی ولایت فقیه ، رشد فمینیسم رادیکال ، ارتقاء جایگاه دگراندیشان به تئوریسین های اصلی ، ارتباط پشت پرده با خارج نشین ها ، اغتشاشات دانشگاهی و ... همگی از برکات !! این دوره به شمار می روند.

در دهه سوم انقلاب و با روی کار آمدن دولت نهم و موج جدید پدید آمده در فضای سیاسی کشور که با اقبال مردمی و تائیدات مکرر رهبری همراه بود سبب پدید آمدن طیفی از مخالفان شد . کارگزاران ، چپ گراها ، دگراندیشان ، ملی گراها ، بریده های سیاسی انقلاب و حتی دوستان سابق که به هر دلیلی نتوانستند در دولت سهمی برای خود دست و پا کنند جملگی در مقابل دولت نهم به قصد به بن بست کشیدن آن در همان ماههای اول صف آرایی کردند که به لطف الهی چنین نشد.

کینه ورزی ها ، پشت پا اندازیها ، مسخره کردن دولتمردان در برخی رسانه های مجازی و مطبوعات و البته در هماهنگی با دوستان خارجی ! تا پایان دولت نهم ادامه پیدا کرد.

" فتنه گران دست به کار شدند "

آرام آرام به موعد سرنوشت ساز انتخابات دهم ریاست جمهوری نزدیک می شدیم . تحلیل گران سیاسی حدس می زدند اتفاقات جدیدی در راه است . تعارفات به پایان رسید و پس از کش و قوسهای فراوان نامزدهای راه یابی به پاستور معلوم شد . لذا آرایش سیاسی کشور هم دست خوش تغییر گشت . رد پاهای برخی از ستادها برای دست آویز قرار دادن بعضی بهانه ها برای لاپوشانی شکست احتمالی و مشوش کردن افکار عمومی علنی و شفاف دیده می شد. انقلاب رنگین و مخملی در راه بود و شاهد و مثال آن حمایت آنگلوساکسون ها از رنگ سبز کاندیدای مورد نظرشان بود. هنجار شکنی های دوره تبلیغات و رقابت و سیگنالهای ارسالی به دوستان ! خارجی شدت گرفته بود .  اما رخدادهای پس از اعلام نهایی صندوقهای آراء رای همه را غافلگیر کرد و فوق پیش بینی ها بود.

تقلب در انتخابات، شعار مخالفین و تجدید رای گیری ، خواسته معترضین بود . تمهیدات لازم برای باور پذیر ساختن این حرکت مخملی از قبل اندیشیده شده بود . پوشش کم سابقه رسانه های معاند هم بر سر مردم ایران خروار می شد . کار به جایی کشید که غربی ها در سطح رئیس جمهور و وزیر خارجه پشت تریبون قرار گرفتند و از جریان سبز حمایت و تقلب در انتخابات ایران را تایید کردند . و قول حمایتهای بیشتر را به مخالفین و البته همه جوره دادند.

ملت ایران در پی لبیک به رهبری انقلاب در یک حضور بی سابقه بیش از چهل میلیون در انتخابات شرکت کردند

" رهبری انقلاب حرف اول و آخر را یک جا زدند "

خطبه اولین جمعه پس از انتخابات آب پاکی بود که رهبر فرزانه و دور اندیش انقلاب بر روی دستان دشمنان ریخت. آنجا که فرمود : اردو کشی های خیابانی نمی تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد و اینجانب یک قدم هم عقب نشینی نخواهم کرد( نقل به مضمون) . پس از این سخنان صریح و اتمام حجت با دشمن خیلی ها که در نظر اول به کاندیدایی رای داده و از او پشتیبانی می کردند ، صف خود را از اغتشاش گران جدا کردند.

چهره های غریبی در اغتشاشات تهران دیده می شد/تاریخ تکرار شده بود

خیابان های تهران به یاد می آوردند روزهای اول انقلاب را که منافقین چگونه با شعارهای انقلابی و ضد امریکایی در پس ساقط کردن حکومت اسلامی بودند. در روزهای بعد شاهد گسیل ضد انقلاب به خیابانها بودیم . منافقین ، بهایی ها ، دگر اندیشان ، اصلاح طلبان ، ملی گراهای پشت کرده به ملک و ملت هر چند معدود اما به صحنه اعتراض پیوستند . رفت و آمد خیرخواهان ، پیغام و پسغام برای برخی که امید اصلاح ایشان می رفت ادامه داشت.

رهبری عزیز انقلاب با دعوت از روسای همه ستادهای انتخاباتی پای حرف و درد دل آنان نشست و راه بازبینی آراء صندوقهای رای را در مرآ و منظر همگی ایشان هموار ساخت و چنین هم شد. لیکن در قلب سیاه فتنه گران تاثیر نکرده و ایشان همچنان بر طبل تقلب و تجدید انتخابات کوفتند . اما رهبری قانون را فصل الخطاب و نتیجه انتخابات را تایید فرمودند.

وعده و وعید های غربی ها به معترضین همچنان ادامه داشت . حادثه تلخی همه معادلات دشمن را دست خوش تغییر کرد.

روز عاشورا و هلهله و پایکوبی و اهانت به ساحت ' شمایل و نمادهای حسینی مردم انقلابی و متدین را به خیابانها کشید.

" جریان ملت، فتنه گران را با خود برد "

این بار همه از هر صنف و دسته ای انزجار خود را از این حرکت معترضین اعلام و خواستار پایان اغتشاشات دشمن شدند . فتنه رخ نموده و به بدترین شکل نمایان گشته بود . شادی فتنه گران در مقدس ترین روزهای ملت.

همه مصمم شده بودند ، خودشان تکلیف فتنه گران منافق و بریده از ملت را یکسره کنند و این شد که در روز نه دی رودخانه زلال ملت در سراسر کشور در یک رفراندوم ملی شرکت کردند و دشمنان نظام را با یک ((نه)) بزرگ به عقب راندند.

" نه دی ماه سال ٨٨ نقطه عطف انقلاب اسلامی بود "

اگر حضرت امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی که سبب نا امیدی دشمن از رخنه در صفوف خودی ها شد و غربالی بر نیروهای داخلی کشید را انقلاب دوم نامید ، نه دی ٨٨ را نیز باید انقلاب سوم نامید چرا که ملت بزرگ ایران در یک آزمایش بزرگ الهی با صبر و بصیرت و البته تبعیت از خط ولایت و رهبری به صحنه آمده و بریده ها و خسته شدگان از انقلاب را کنار زدند و تکلیف همه را مشخص کردند.

حمایت از کیان نظام ، استمرار نهضت امام خمینی (ره) و رابطه وثیق امام و امت پیام نه دی به عالمیان بود.

نه دی فصل درخشان تاریخ ایرانیان خواهد بود تا آیندگان به آن ببالند و به دور اندیشی و آگاهی ایشان افتخار کنند. نه دی تبدیل به یک معیار گشته و زین پس همه باید خود را با آن محک زنند. حماسه نه دی قلب همه دوست داران انقلاب اسلامی را در سراسر گیتی شاد کرد و دشمنان ملت ایران را برای چندمین بار ناکام گذاشت.

درود خدا و رسول گرامی اسلام به همه آنانیکه در خلق حماسه نه دی دست از جان شستند و برای اعتلای اسلام عزیز و آرمانهای انقلاب اسلامی به خیابانها سرازیر شدند .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن