دیدبان
هنیه:

آمریکا درصدد لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی‌ است

آمریکا درصدد لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی‌ است

به گزارش دیدبان به نقل از القدس‌العربی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، امروز- شنبه- در سخنانی در حاشیه یک همایش علمی در شهر غزه اعلام کرد: «اطلاعاتی از طرف‌های ذی‌ربط (بدون ذکر نام‌شان) دریافت کرده‌ایم دال بر این‌که دولت آمریکا تصمیمات دیگری درباره قضیه فلسطین دارد از جمله به رسمیت‌شناختن (اسرائیل به عنوان) کشوری یهودی، قانونی‌شمردن شهرک‌سازی‌ها و لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی».

هنیه افزود: «ما نیازمند بازنگری فراگیر برای روند حل  فصل هستیم و آشکارا پایان توافق اسلو را اعلام می‌کنیم. از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم مواضعی واضح به‌ویژه درخصوص هماهنگی امنیتی( با اسرائیل) داشته باشد.»

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «تمامی اقدامات رژیم اشغالگر در قدس باطل و مردود است. قدس پایتخت سیاسی دولت فلسطین، پایتخت دینی مسلمانان و پایتخت انسانیت برای آزادگان جهان است.»

طبق این گزارش، اعتراض‌های شهروندان فلسطینی برای سومین هفته متوالی در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر اشغالی ادامه دارد. آمار منابع رسمی حاکی‌ست در جریان درگیری فلسطینیان معترض و نظامیان صهیونیست، ۱۳ شهروند فلسطینی شهید و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»