دیدبان

دعوای اردوغان و بن‌زاید؛ این وزیر از پول و نفت زیادی لوس شده است!

دعوای اردوغان و بن‌زاید؛ این وزیر از پول و نفت زیادی لوس شده است!

به گزارش دیدبان به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه، پنجشنبه در واکنش به همرسانی مطلب بی اساسی از سوی «عبدالله بن‌زاید» وزیر خارجه امارات متحده عربی در مورد «فخرالدین پاشا» افسر عثمانی که با دفاعش از شهر مدینه در برابر شورشیان در تاریخ شناخته شده است، «خوله علی الشامسی» کاردار سفارت امارات متحده عربی در آنکارا را فراخواند.

پیام مورد منازعه ابتدا توسط یک کاربر توئیتر منتشر شد که خود را یک دندان‌پزشک عراقی شاغل در آلمان معرفی می‌کند. وی در این پیام حاکم عثمانی را که در سال ١٩١۶ در مدینه مستقر بوده جنایتکار توصیف کرد و نوشت که این حاکم که فخرالدین پاشا نام داشته «پول مردم مدینه را می‌دزدیده» و آنان را به زور از شهر اخراج می‌کرده و با قطار به سوریه و استانبول می‌فرستاده است. در این پیام توئیتری که در مرحله بعد توسط وزیر خارجه امارات منتقل (ریتوئیت) شده، آمده است که «این آدم‌ها (حاکم عثمانی) اجداد اردوغان بوده‌اند و چنین سوابقی با اعراب مسلمان داشته‌اند.»

در همان روز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در واکنش به پیام عبدالله بن‌‌زاید، وی را جاهل خواند.

اردوغان گفت که «این وزیر از پول و نفت اضافی لوس شده است.» اردوغان اضافه کرد: «بی‌ادب! آن وقت که اجداد من از مدینه دفاع می‌کردند، اجداد تو کجا بودند؟»

اردوغان با تأکید بر اهمیت نقش ترک‌ها در دفاع از اسلام می‌افزاید: «محافظت از امانت‌های مقدس در کاخ توپکاپی همراه با تلاوت ٢۴ ساعته قرآن همیشه ادامه دارد. اما اگر از کسی که چنین بی‌احترامی و تحقیری کرده است بپرسید که این امانات چیست، مطمئن باشید که نمی‌داند. اینها اینگونه جاهل هستند.»

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»