دیدبان

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس را بررسی می‌کند

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس را بررسی می‌کند

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از شب گذشته در حال بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره قدس هستند.

در پیش‌نویس قعطنامه‌ای که مصر روز گذشته به ۱۵ عضو شورای امنیت ارائه کرده، اشاره‌ مستقیمی به آمریکا یا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور، نشده است.

به گفته دیپلمات‌ها، شورای امنیت می‌تواند این پیش‌نویس را صبح دوشنبه یا سه‌شنبه به رأی بگذارد، گرچه پیش‌بینی می‌شود که آمریکا احتمالا آن را وتو کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دو هفته پیش با فاصله‌ گرفتن از سیاست رؤسای جمهور پیشین این کشور قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و اعلام کرد سفارت این کشور از تل‌آویو به این شهر انتقال می‌یابد.

این تصمیم با واکنش‌های گسترده بین‌المللی و اعتراض بسیاری از کشورهای اسلامی مواجه شد.

در پیش‌نویس یک صفحه‌‌ای مصر تأکید شده «هرگونه تصمیم و اقدامی که منجر به تغییر ماهیت، موقعیت، یا ترکیب جمعیتی قدس شود، هیچ وجهه قانونی ندارد، فاقد ارزش و اعتبار است و باید مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت به حالت اول بازگردد».

در پیش‌نویس این قطعنامه از همه کشورها خواسته شده است «مطابق با قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت مصوب ۱۹۸۰ از استقرار اماکن دیپلماتیک خود در بیت‌المقدس خودداری کنند.»

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»