دیدبان

۴ شهید و ۱۵۰ زخمی در درگیری‌های «جمعه خشم- ۲»+ تصاویر

۴ شهید و ۱۵۰ زخمی در درگیری‌های «جمعه خشم- ۲»+ تصاویر

به گزارش دیدبان به نقل از القدس‌العربی، همزمان با تداوم اعتراض‌ها به تصمیم خودسرانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت‌شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، منابع فلسطینی از شهادت ۴ فلسطینی و زخمی‌شدن بیش از ۱۵۰ تن دیگر در جریان درگیری با ارتش اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه خبر دادند.

«اشرف القدره» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، «ابو ثریا» جوان ۲۹ ساله در درجریان درگیری‌های با نیروهای اشغالگر در شرق غزه، از ناحیه سر هدف گلوله گرفت و به شهادت رسید و بدین ترتیب آمار شهدای درگیری‌های در روز جمعه به ۴ نفر افزایش یافت.

بخش اعظم قربانیان و مجروحان در جریان تظاهرات «جمعه خشم- ۲» مربوط به نوار غزه است که هزاران فلسطینی در آنجا اجتماع کرده و با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند. منابع پزشکی می‌گویند ۲ نفر از معترضان که یکی از آنها معلول و روی صندلی چرخدار بود، به ضرب گلوله شهید و ۱۵۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

در کرانه باختری رود اردن نیز پزشکان می‌گویند دو نفر از تظاهرکنندگان به شهادت رسیدند و حداقل ۱۰ نفر دیگر به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی مجروح شده‌اند.

443

451

336

تصمیم روز ششم دسامبر دونالد ترامپ که به سیاست آمریکا طی دهه‌های گذشته برای عدم مداخله در اوضاع شهر قدس اشغالی پایان داد، خشم فلسطینیان و جهان عرب را برانگیخته است.

متحدان اروپایی واشنگتن و دولت روسیه نیز با این تصمیم مخالفت کرده‌اند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»