دیدبان

واکنش بعیدی نژاد به نمایش ساده لوحانه نیکی هیلی

واکنش بعیدی نژاد به نمایش ساده لوحانه نیکی هیلی
به گزارش دیدبان؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در پاسخ به ادعاهای سفیر امریکا در سازمان ملل در مورد ایرانی بودن موشک‌‌های شلیک شده یمنی به عربستان مطلبی را نوشته که خواندن آن خالی از لطف نیست. 
سیاست جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این ادعاها استفاده از ظرفیت دیپلمات‌های خود در خارج از کشور و نهایت نیز یکی دو خط توسط وزیر امور خارجه است.
 
 
 در ادامه یادداشت حمید بعیدی‌نژاد خواهد آمد:
خانم نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با قرار دادن موشکی در پس زمینه صحنه مصاحبه خود با حضور منتخبی از خبرنگاران در پایگاهی نظامی نزدیک واشنگتن دی سی (پایتخت ایالات متحده)، تلاش تبلیغاتی زیادی کرد که خبرنگاران را قانع نماید که ایران موشک‌های لازم را برای شلیک به خاک عربستان سعودی در اختیار یمن قرار داده است. 
 
 
اما شواهد فنی بسیار محدودی که وی فقط بیان کرد و حتی قادر به نشان دادن آنها هم نبود، به هیچ وجه برای اثبات این مطلب که این همان موشک قیام ایران می‌باشد، کافی نبود. حتی بر فرض اثبات ایرانی بودن موشک، او برای اثبات اینکه این موشک ایرانی (که بخشی از آن به نمایش گذاشته شده بود) از خاک یمن به عربستان شلیک شده است، دو امر دیگر را می‌بایست اثبات می‌کرد که اصلا نتوانست و لذا حتی آنها را مطرح هم نکرد، یکی اینکه این دقیقا همان موشکی است که به فرودگاه عربستان شلیک شده است و آنها همان موشک و نه موشکی از جای دیگر را برای نمایش به آمریکا آورده‌اند و دوم اینکه می‌بایست اثبات می‌کرد که ایران این موشک را مخفیانه بعد از زمان تصویب قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه یمن و نه قبل از صدور این قطعنامه، به ارتش آن کشور تحویل داده است. 
 
 
حتی با اثبات این موارد، خانم هیلی باید دلایل قانع کننده‌ای ارائه می‌کرد که ایران چگونه در شرایطی که یمن تحت شدیدترین نظارت‌های بین‌المللی و تحت محاصره کامل دریایی، هوایی و زمینی قرار دارد، توانسته است تعداد زیادی از این موشک‌ها را به این کشور تحویل دهد، که شواهدی هم در این باره ارائه نکرد. به هر صورت در همان ساعاتی که خانم هیلی مشغول اجرای این نمایش ساختگی بود، عربستان باز هم با سلاح‌های آمریکایی خود به یمن حمله کرد که در اثر آن عده زیادی کشته شدند. بی‌شک آمریکا که خود با صدور ده‌ها میلیارد دلار اسلحه به عربستان، نقش مستقیمی در کشتار مردم بی‌گناه دارد، از هیچگونه مشروعیتی برخوردار نیست که بخواهد خود را در جایگاه دفاع از مردم یمن قرار داده و بحثی نسبت به ضرورت توقف ارسال سلاح به یمن را دنبال کن
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن