دیدبان

اختصاصی / تظاهرات هواداران طالبان علیه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط ترامپ

اختصاصی / تظاهرات هواداران طالبان علیه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط ترامپ

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ هواداران گروه طالبان در شمال افغانستان در اعتراض به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت کشورش به این شهر دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار دیدبان با اشاره به تحرک گروه طالبان در استان های شمالی که در دوماه اخیر سیری صعودی داشته اظهار داشت با ظهور گروه تروریستی داعش در افغانستان و فعالیت القاعده که عملیات نیروهای آمریکایی و سرویس اطلاعاتی افغانستان را به همراه داشته شبکه گروه طالبان فعالیت های خود را افزایش داده و نمودار جذب عناصر نوجوان و جوان در استان های شمالی با روند افزایشی روبه رو بوده است.

این در حالی است که با وجود عملیات نیروهای آمریکایی علیه القاعده و محدود شدن فعالیت این سازمان تروریستی در افغانستان شبکه طالبان در کشور فعالیت های خود را افزایش داده است.

مثال عینی برای صحت این ادعا، برگزاری تظاهرات سراسری در اغلب استان های افغانستان و اعلام جهاد بر علیه نیروهای آمریکایی توسط کادر مرکزی این گروه در این کشور بوده که این قبیل فعالیت ها را به صورت آشکار و با حجمی که در تصاویر مشخص است  نشان می دهد.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن