دیدبان

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات ریاست جمهوری

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات ریاست جمهوری
دیدبانسفر گروهی از مشاوران ریاست‌جمهوری مصر به ایران، دیدار یک هیأت اقتصادی ترکیه با مقامات کشورمان، بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب درباره معیارهای انتخاب ریاست‌جمهوری آینده و ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره قاچاق اسلحه ایران به حماس، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، موضوع سفر هیأت‌هایی از مصر و ترکیه به ایران، از جمله مهمترین موضوعات مربوط به ایران در میان مطالب امروز مطبوعات جهان است. در این رابطه، خبرگزاری فرانسه از سفر دستیاران ریاست‌جمهوری مصر به ایران برای گفت‌و‌گو درباره سوریه خبر داده است. 

به نوشته این خبرگزاری، این گروه از مقامات مصری می‌خواهند درباره جزییات تشکیل یک گروه چهارگانه اسلامی برای حل مسأله سوریه، با مقامات ایرانی گفت‌و‌گو کنند.

بنا بر این پیشنهاد، کشورهای ایران و مصر به همراه ترکیه و عربستان سعودی، در گروه مذکور حضور خواهند داشت. خبرگزاری فرانسه اشاره می‌کند سفر این هیأت به ایران، در پی تلاش‌های اخیر مصر و ایران برای نزدیکی و توسعه روابط انجام می‌گیرد.


در همین حال، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نیز موضوع سفر یک هیأت اقتصادی این کشور به تهران را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، روز گذشته، میزبان «جودت ییلماز»، وزیر توسعه ترکیه بوده است و در این دیدار، دو طرف درباره روابط دوجانبه و همچنین راه‌های افزایش بیشتر حجم تجارت به گفت‌و‌گو پرداخته‌اند. 

در پی این دیدار، نشست مجمع تجاری ایران و ترکیه برگزار شده است. به نوشته آناتولی، شرکت کنندگان در این نشست تأکید کرده‌اند که بخش‌های خصوصی و دولتی هر دو کشور دارای مسئولیت‌های مهمی در بالا بردن همکاری‌ها هستند. ییلماز با رستم قاسمی، وزیر نفت ایران نیز دیدار داشته و در این دیدار، قاسمی بر توانایی ایران در تأمین نیازهای انرژی ترکیه تأکید کرده است. 


سخنان روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب درباره معیارهای انتخاب رئیس جمهور، از جمله دیگر مواردی است که مورد توجه برخی مطبوعات و خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. خبرگزاری«ترند» در این زمینه توجه خود را به طور خاص بر بخش‌های اقتصادی سخنان مقام معظم رهبری متمرکز کرده و می‌نویسد، از دید آیت الله خامنه‌ای، رئیس جمهور آینده باید اقتصاد مقاومتی را پیگیری کند.

این خبرگزاری اشاره می‌کند که اقتصاد مقاومتی، به عنوان ساز‌و‌کاری برای دور زدن تحریم‌های ضدایرانی غرب در نظر گرفته می‌شود. 

این خبرگزاری همچنین به برخی از دیگر معیارهای مدنظر رهبر انقلاب، از جمله داشتن رهیافتی بلندمدت نسبت به موضوعات اقتصادی و اتکا به کار‌شناسان در تصمیمات خود اشاره کرده است.


در پایان، در میان دیگر مطالب، روزنامه انگلیسی «تلگراف» مدعی تلاش ایران برای ایجاد راهی جدید جهت قاچاق اسلحه به غزه از طریق سودان شده است. این روزنامه مدعی است، در پی اظهارات مقامات کانادایی مبنی بر ارتباط ایران با دو تروریست وابسته به القاعده در این کشور، اینک موضوعی دیگر در رابطه با ایران کشف شده است. 

تلگراف در این مطلب تلاش کرده با استدلالی ناقص، از یک سو مدعی شود که به دلیل حمایت ایران از گروه حماس، این کشور با دیگر گروه‌های سنی نیز همکاری می‌کند و القاعده و طالبان در این زمینه مستثنی نیستند و از سوی دیگر، با اشاره به اطلاعات تأیید نشده پیشین مبنی بر فرستادن سلاح از سوی ایران و از مسیر سودان برای حماس، مدعی تلاش ایران برای احیای این مسیر شود. جالب اینجاست که نویسنده این مطلب، خود اذعان می‌دارد تاکنون شواهدی مبنی بر کشف چنین سلاح‌هایی به دست نیامده است.

منبع: دیدبان

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران