دیدبان

انتقاد اعضای اروپایی شورای امنیت از طرح ترامپ درباره بیت المقدس

انتقاد اعضای اروپایی شورای امنیت از طرح ترامپ درباره بیت المقدس

به گزارش دیدبان به نقل از دویچه وله، پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای مشترک، از تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقاد کردند.

بریتانیا، فرانسه، آلمان، سه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در کنار سوئد و ایتالیا اعضای دیگر شورای امنیت، اقدام دونالد ترامپ را تصمیمی "غیر سازنده" در راه ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطینیان توصیف کردند و از ایالات متحده آمریکا خواستند که طرح پیشنهادی صلح میان دو طرف را پیگیری کند.

هم‌زمان با این جلسه، رهبران کشورهای عرب و مسلمان از مردم خواسته بودند که برای اعلام انزجار از تصمیم اخیر دونالد ترامپ تظاهرات کنند.

موقعیت بیت المقدس در کانون مناقشه دیرینه اسرائیل و فلسطینی ها قرار دارد. فلسطینی‌ها شرق این شهر را پایتخت آینده کشور فلسطینی می‌دانند.

با این تصمیم دونالد ترامپ، آمریکا اولین کشوری در جهان می‌شود که رسما بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

رهبران کشورهای جهان اسلام و جامعه بین‌المللی از تصمیم آقای ترامپ انتقاد کردند و بعضی از آنها درباره بروز بالقوه خشونت و خونریزی هشدار دادند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»