دیدبان

هشدار پادشاه اردن نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

هشدار پادشاه اردن نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

به گزارش دیدبان به نقل از اسکای‌نیوز عربی، «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن که در واشنگتن به سر می‌برد جلسات مشترکی را با رئیس مجلس نمایندگان و روسا و اعضای برخی کمیته‌های کنگره آمریکا برگزار کرد.

در این دیدارها بر راه‌های گسترش آینده همکاری‌های استراتژیک میان اردن و آمریکا و تحولات و شرایط در خاورمیانه و در راس آن تلاش برای پیش‌بردن روند صلح اسرائیل و فلسطین، بحث و گفت‌وگو شد.

پادشاه اردن در این نشست درباره موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس، بر اهمیت روند صلح و فرصت موفقیت آن تاکید کرد و گفت که انتقال سفارت باید در چارچوب راه حل جامعی انجام شود که به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس منجر شود.

«ملک عبدالله دوم» تاکید کرد که انتقال سفارت در شرایط کنونی تبعاتی را در فلسطین، جهان عرب و اسلام به همراه خواهد داشت و مشکلاتی را بر سر راه صلح فلسطین و اسرائیل ایجاد خواهد کرد و بهانه‌ای خواهد بود که تروریست‌ها از آن سوءاستفاده کنند.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم هفتادمین سالگرد رأی سازمان ملل به اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: «در دولت ترامپ، آمریکا همیشه در کنار اسرائیل می‌ایستد.»

 وی ادامه داد: « زمان و چگونگی انتقال سفارت آمریکا  از تل‌آویو (به بیت المقدس) درحال بررسی است.»

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»