دیدبان
رهبران حشد الشعبی:

البغدادی در اختیار آمریکا است

البغدادی در اختیار آمریکا است

به گزارش دیدبان به نقل از سومریه نیوز، «جبار المعموری» یکی از فرماندهان گروه حشدالشعبی عراق با بیان اینکه «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش در اختیار نیروهای آمریکایی است، گفت‌ که آنها البغدادی را در شرایطی خواهند کشت که هدفی را برایشان محقق کند.

معموری در این باره گفت: «جهان متفق القول بر این باور است که همه گروه‌های تروریستی که در جنگ‌های گذشته ایجاد شده‌اند، در نتیجه نقش فعال سازمان اطلاعات آمریکا و برخی کشورهای عربی به وجود آمده‌اند».

وی افزود: «داعش بهانه بازگشت آمریکا به عراق را با ادعای مبارزه با تروریسم فراهم کرد. آمریکا امیدوار بود که خواسته های بیشتری را در عراق محقق کند اما صدور فتوای مرجعیت دینی در تشکیل حشد الشعبی منجر به شکست اهداف آمریکا در عراق شد.»

این فرمانده الحشد الشعبی ادامه داد: «البغدادی در بازداشت آمریکایی‌هاست و واشنگتن تنها در صورتی حاضر به کشتن وی می‌شود که به این وسیله هدفی را محقق کند یا اینکه دیگر وجودش فایده‌ای برای این کشور نداشته باشد.»

عموری گفت که در آمریکا گروه‌های پرنفوذی حکومت می‌کنند که برخی از آنها تروریسم را ایجاد می‌کنند و برخی دیگر با آن مبارزه می‌کنند و این چهره حقیقی آمریکا است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»