دیدبان

آژیر اعتیاد در آمریکا به صدا در آمد

آژیر اعتیاد در آمریکا به صدا در آمد
به گزارش دیدبان، روزانه ۱۴۰ نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر سوءمصرف داروهای اعتیادآور جان خود را از دست می دهند که همین امر باعث شده است رئیس جمهوری این کشور از اجرای طرحی برای مقابله با این بحران خبر دهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پیش از این نیز وعده داده بود که در رابطه با این مساله وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.
 
 
وی در صورت اعلام این وضعیت می توانست  بودجه عمومی آمریکا را به ایالت هایی که با چنین مشکلی دست به گریبان هستند سرازیر کند.
اما در شرایط موجود تنها کمک هایی از بودجه نهادهای دولتی به ایالت ها می رسد. ترامپ در این مورد اعلام کرده بود که تعداد کسانی که از سوءمصرف دارو در آمریکا جان خود را از دست می دهند از مجموع قربانیان حملات با سلاح گرم و تصادف های جاده ای بیشتر است.
سوءمصرف هم اعتیاد به مواد مخدر مثل هروئین را در برمی گیرد و هم اعتیاد به داروهای مسکنی که با نسخه می توان دریافت کرد.
 
 
موافقان معتقدند که این حرکت ترامپ به بالا رفتن آگاهی در زمینه اعتیاد کمک می کند اما مخالفان اعتقاد دارند که رئیس جمهوری آمریکا بیش از این هم کاری نمی کند.
بر همین اساس ایالات متحده آمریکا با فاصله زیاد بزرگترین مصرف کننده این نوع داروها در جهان به شمار می رود و به نسبت جمعیت بیشترین تعداد قرص های مسکن اوپیویدی در این کشور مصرف می شود.
 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»