دیدبان
وقتی مسیح علی نژاد نمی بیند و نمی شنود؛

نادیده گرفتن تعرضات جنسی در هالیوود و سازمان ملل

 نادیده گرفتن تعرضات جنسی در هالیوود و سازمان ملل
به گزارش دیده بان، در سایه حمایت شبکه های معاند با نظام و مدعیان دروغین حقوق بشر و افراد به اصطلاح فعال در زمینه حقوق زنان و حقوق بشر، آزادی و... همواره اخباری کذب ، برنامه هایی در فضای مجازی و برخی از شبکه ها ساخته و پرداخته می شود تا چنین وانمود نمایند که ایران از لحاظ حقوق بشر، رعایت حقوق زنان و دیگر مواردی که به آن ها اشاره شد دچار مشکلاتی بوده و هیچ کدام از آن ها رعایت نمی شوند.
یکی از همین جریان سازی های یک طرفه و یکسویه مسائلی درباره آزار مجریان شبکه بی بی سی توسط نظام و یا آزادی حجاب است که افرادی مانند مسیح علی نژاد با نمایش رسانه ای خود سعی در ترویج این حالت را دارند.
 
 
 
این در حالی است که موضوع تعرضات جنسی که رسوایی آن ابتدا از بنگاه صهیونیستی هالیوود شروع شد، مدتی بعد به سازمان ملل هم کشیده شد و در طی روزهای بعد برخی از سیاستمداران هم در این موضوع دخیل شدند، نمونه آن آزار جنسی یک زن مترجم توسط پوش پدر که در نهایت به عذرخواهی بوش پدر منجر می شود و در این دوره زمانی و حتی قبل از آن مدعیان حقوق بشر که تنها ایران را می بینند به این موضوع نپرداخته و بعد از رسوایی آن و انتشار اخبارش در دنیا بازهم سکوت نموده اند.
در همین روزهایی که امثال مسیح علی نژاد که نقض حقوق دیگر زنان را نمی بینند حتی در کشورهای دیگر هم زمزمه هایی از این موضوع به زبان می آید و نمونه بارز آن را می توان در مورد زنان مکزیک و گزارش شکایت آن ها درباره شکنجه های جنسی را مشاهده کرد.
جنجال سوءاستفاده‌های جنسی در میان هنرمندان هالیوودی با مطرح‌شدن اتهام‌ها علیه هاروی واینستین، تهیه کننده مقتدر فیلم‌های آمریکایی آغاز شد. شماری از بازیگران نامدار مانند آنجلینا جولی و گوئینت پالترو، واینستین را متهم به سوء استفاده جنسی کردند.علاوه بر این، داستین هوفمن بازیگر سرشناس دیگر هالیوود نیز به سوءاستفاده جنسی متهم شده است. "آنا گراهام هانتر" یک نویسنده آمریکایی ادعا کرده که در سال ۱۹۸۵ زمانی که  ۱۷ ساله بوده، داستین هوفمن از او سوءاستفاده جنسی کرده است.دادگاهی در شهر دنور ایالت کلرادو حکم کرد که دی‌جی سابق، دیوید مولر در کنسرتی در سال ۲۰۱۳ مرتکب تعرض جنسی به تیلور سوییفت، خواننده مشهور آمریکایی، شده است.اتهام‌های آزار جنسی علیه هاروی واینستین، تهیه‌کننده سرشناس هالیوود، بیشتر شده. رز مک گوان، بازیگر هالیوود، چهارمین زنی است که آقای واینستین را به تجاوز جنسی متهم کرده. در بریتانیا هم، اسکاتلندیارد می‌گوید در حال تحقیق درباره ادعای یک بازیگر است که می‌گوید آقای واینستین در دهه هشتاد او را آزار جنسی داده.
با این تفاسیرعلیه شماری از کارکنان سازمان ملل به علت اتهامات مربوط به تعرض و آزار جنسی رسما پرونده حقوقی تشکیل شده است.جالب اینکه از ۳۱ مورد آزار جنسی ظرف سه ماه سخن می‌رود و شماری از کارکنان سازمان ملل متهم به تعرض و آزار جنسی شده‌اند.
 
 
حدود نیمی از شکایات صورت گرفته مربوط به همکاران UNCHR (کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان) می‌شود. ۱۲ مورد دیگر نیز به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در کشورهای دیگر مربوط می‌گردد.موضوع تعرضات جنسی نخستین بار در ارتباط با ماموریت ماموران حافظ صلح سازمان ملل و از جمله در جمهوری آفریقای مرکزی مطرح شده بود. نیروهای کلاه آبی مستقر در آفریقا متهم به تجاوز شده بودند. گفته می‌شود که مسئولان سازمان ملل در آن هنگام اقدامی علیه این افراد انجام نداده‌اند و تلاش‌شان معطوف به لاپوشانی اخبار آن بوده است.
پر واضح است که مسیح علی نژاد معلوم الحال و یا دیگران وطن فروشی مانند شیرین عبادی و... تنها هدف از بیان اخبار کذب و جانبداری های دروغین خود درباره حقوق زنان و حقوق بشر را در جهت تخریب ایران و با انگیزه های سیاسی مطرح نموده و حتی توانایی بیان واقعیت هایی که در اطراف آن ها در حال رخ دادن است را ندارند.
 
 
این ها همان افرادی هستند که دم از آزادی بیان و مطرح نمودن واقعیت ها می زنند و از شرایطی سخن می گویند که سرشار از اغراق و غلو بوده، در صورتی که اگر به معنای واقعی شما مدعیان قرار بر سخن و دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان را داشته باشید از چنین رسوایی هایی می گویید که کشورهای حامی و مدعی حقوق بشر در میان آن ها چنین مواردی رخ داده و آن ها را به راحتی سانسور خبری کرده و یا در حد یک خبر معمولی بیان می کنند.
 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»