دیدبان
نمایندگان دموکرات:

ترامپ تهدیدی برای آمریکا است

ترامپ تهدیدی برای آمریکا است

به گزارش دیدبان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، نمایندگان حزب دموکرات طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا را ارائه کردند.

تعدادی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امروز-چهارشنبه- متمم‌های قانونی جدید برای فراهم شدن شرایط استیضاح ترامپ، ارائه کردند. این متمم‌ها بر این تاکید دارند که رییس‌جمهور کنونی تهدیدی برای کشور آمریکا است.

«استیو کوهن» نماینده دموکرات ایالت تنسی و پشتیبان اصلی این طرح، گفت: «باتوجه به شدت فاجعه در نقض قانون اساسی،‌ دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد.»

کوهن در حمایت از طرح جدید استیضاح ترامپ تنها نبود و ۵ نماینده دیگر حزب دموکرات حمایت خود از این طرح را اعلام کردند.

نمایندگان دموکرات با اشاره به تعدادی از رفتار‌های ناهنجار ترامپ، اعلام کردند که وی صلاحیت انجام وظیفه به عنوان رییس‌جمهور را ندارد، اما ۵ مورد از رفتار‌های ترامپ را که استیضاح وی را ضروری می‌کند، نام بردند.

آنها ابتدا به اخراج «جیمز کومی» رییس پیشین پلیس فدرال آمریکا اشاره کرده و این اقدام ترامپ را نقض آشکار قوانین نام بردند. جیمز کومی زمانی اخراج شد که رهبری تحقیقات درباره ارتباط کمپین ترامپ و دیپلمات‌های روسیه را برعهده داشت.

نمایندگان دموکرات اضافه کردند ترامپ با دریافت هدیه از کشور‌های دیگر، بند ممنوعیت کسب سود خارجی-ممنوعیت مقام‌های عمومی آمریکا از دریافت هدیه از کشور‌های خارجی بدون تایید کنگره- و ماده کسب سود داخلی-ممنوعیت کسب سود توسط رییس‌جمهوری با استفاده از جایگاه دولتی، را نقض کرده است.

اعضای دموکرات کنگره در نهایت اعلام کردند ترامپ دو عنصر اصلی جامعه آمریکا، یعنی دادگاه‌ها و مطبوعات را تضعیف کرده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»