دیدبان

ابراز همدردی اردوغان با زلزله‌زدگان ایران و عراق

ابراز همدردی اردوغان با زلزله‌زدگان ایران و عراق

به گزارش دیدبان به نقل از  آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی در نشست مطبوعاتی پیش از سفر به روسیه در فرودگاه آتاترک استانبول اعلام کرد: «با مردم عراق و ایران به ویژه ساکنان مناطق آسیب‌دیده از زمین لرزه شب گذشته در شمال عراق، ابراز همدردی، برای جان‌باختگان رحمت و برای مجروحان نیز شفای عاجل مسئلت می‌کنم.»

ادامه سخنان اردوغان بدین شرح است:

- به دنبال وقوع زمین‌لرزه در منطقه مرزی ایران و عراق، اعضای نهادهای مربوطه را به منطقه اعزام کردیم. امدادگران هلال احمر، مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه و سایر نهادهای مرتبط در فعالیت‌های جست‌وجو و نجات در این منطقه شرکت می‌کنند. همچنین ۵۰ تریلی حامل کمک‌های بشردوستانه ترکیه در هماهنگی با این نهادها از مرز خابور وارد عراق شده است.

- در پی وقوع زلزله در منطقه مرزی عراق و ایران، هر گونه مایحتاج لازم زندگی از جمله دارو، پتو و چادر را تامین می‌کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد. همانطور که می‌دانید ترکیه همیشه در اینگونه مواقع در کنار برادران خود در منطقه است. دستورات لازم در خصوص تامین فوری مایحتاج مردم زلزله‌زده به تمامی سازمان‌ها صادر شده است. از صمیم قلب دعا می‌کنیم شمار جان‌باختگان افزایش نیابد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»