دیدبان

بیش از ۳۰ شهید و زخمی در حمله عربستان به یک منطقه مسکونی در یمن

بیش از ۳۰ شهید و زخمی در حمله عربستان به یک منطقه مسکونی در یمن

به گزارش دیدبان به نقل از المیادین، یک منبع محلی گفت که در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به دو منزل مسکونی در منطقه هران در بخش افلح الیمن در استان حجّة، بیش از 30 تن شهید و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی حتی امدادگرانی را که در حال بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوارها بودند را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تلاش مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن برای پیشروی به سمت منطقه بئر پاشا در جنوب غرب تعز را ناکام گذاشتند که در پی این عملیات شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همزمان با این تحول، مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در تپه الشبکه و المَفالیس در دو بخش الصّلو و حَیفان در جنوب تعز، هدف حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

یک منبع نظامی گفت که یگان موشکی ارتش یمن یک موشک بالستیک از نوع قاهر ام 2، به پادگان الرویک متعلق به مزدوران منصور هادی شلیک کرد که این موشک به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد.

نیروهای یمنی پیشروی مزدوران به سمت وادی‌المخدره در بخش صِراوح در غرب استان مارب را متوقف کردند که در پی این عملیات، 7 تن از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بارها ساختمان سفارت سعودی در منطقه مسکونی الصافیه در مرکز صنعا را بمباران کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، استحکامات مزدوران منصور هادی در شبکه صباح در بخش ذی ناعم در استان البیضاء و مراکز تجمع آن‌ها در شمال منطقه مرزی میدی را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 6 تن از مزدوران منصور هادی در منطقه مرزی میدی را از پای در آوردند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، 11 بار، دو بخش مرزی حرض و میدی در حجه در غرب یمن را بمباران کردند.

یک منبع نظامی گفت که شماری از نظامیان سعودی در پی منهدم شدن خودروی نظامی آن‌ها در منطقه الحَثیرة در جیزان کشته و زخمی شدند.

یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی ارتش سعودی به سمت پایگاه الشُرفه در نجران را متوقف کردند. 

در همین راستا یک منبع نظامی گفت که پیشروی متجاوزان در سایه حملات گسترده جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، صورت گرفت.

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع نظامیان سعودی در نجران و جیزان را در هم کوبیدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن