دیدبان

آخرین جزئیات از حادثه تروریستی نیویورک

آخرین جزئیات از حادثه تروریستی نیویورک

به گزارش دیدبان به نقل از اسکای‌نیوز، پلیس نیویورک، شامگاه سه‌شنبه (به وقت محلی) در نشستی مطبوعاتی آخرین جزئیات درباره حادثه تروریستی در جنوب غربی منهتن که دست‌کم هشت کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشته است را اعلام کرد.

پلیس نیویورک متهم کشتار منهتن را ۲۹ ساله و ازبک‌تبار معرفی کرد و گفت که این فرد یک خودروی وانت را از فروشگاه «هوم دیپو» اجاره کرد و با آن گروهی از دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را زیر گرفت.

1-993054

1-993029

1-993028

1-992997

1-992997

1-992996

راننده خودروی وانت قبل از متوقف شدن، خودرویش را به یک اتوبوس مدرسه کوبید. ولی در پی تیراندازی پلیس به شکم و پای عامل این عملیات، متهم مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

کمیساریای پلیس نیویورک اعلام کرد، جملاتی‌که مجری عملیات بعد از خروج از وانت تکرار می‌کرد، تروریستی بودن این حادثه را تایید می‌کند.

بر این اساس، متهم این حادثه در نوشته‌ای به زبان انگلیسی که در خودروی وانت وی پیدا شده، نوشته است که این حمله را به نام داعش انجام داده است.

رسانه‌های خبری آمریکایی نیز از مشخص‌شدن هویت حادثه خونین منهتن خبر داده و اعلام کردند که این متهم شهروند ازبکستان است که در سال ۲۰۱۰ وارد ایالات متحده آمریکا شده است.

1-993031

طبق اعلام این منابع، متهم «سیف‌الله سایپوف» ازبکی‌تبار و ساکن ایالت فلوریدا است.

ساعاتی پس از این حادثه تروریستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در توییتی نوشته است: «نباید اجازه دهیم داعش که در خاورمیانه و جاهای دیگر شکست خورده ، بازگردد و وارد آمریکا شود.»

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن