دیدبان
یک منبع آگاه در قوه قضاییه کویت:

صدور حکم علیه شیعیان به جرم جاسوسی و اقدام برای براندازی حکومت در کویت

صدور حکم علیه شیعیان به جرم جاسوسی و اقدام برای براندازی حکومت در کویت
به گزارش دیدبان به نقل از پایگاه خبری کویت‌تایمز، یک دادگاه کویت روز گذشته ۱۹ شیعه را به جرم جاسوسی برای ایران و توطئه براندازی حکومت به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرد.
یک منبع در قوه قضاییه کویت به این پایگاه خبری گفت: هشت نفر از این افراد به حبس ابد، ۹ نفر به ۱۵ سال زندان و دو نفر دیگر به ۱۰ سال زندان به جرم جاسوسی محکوم شدند. بر اساس کیفرخواست منتشر شده توسط دفتر بازپرسی ضد تروریسم ، ۱۵ نفر از این افراد شهروند بحرین بوده‌اند. 
در این گزارش گفته شده است که این دادگاه گروهی را به جرم نشت اطلاعات به نهادهای نظامی ایران و گروه حزب‌الله دستگیر کردند. آنها همچنین شبکه‌ای را که قرار بود علیه دولت اقدامات خرابکارانه انجام داده و در صدد تغییر نظام با توسل به زور بودند را کشف کرد.
به گفته بازپرس پرونده، ۱۹ نفر که به جنبش اسلامی الوفا مرتبط بودند، شناسایی و دستگیر شدند. الوفا گروه کوچکی است که به گفته مقام‌های بحرین، به نهادهای نظامی ایران و حزب‌الله لبنان مرتبط است.
بر اساس این گزارش، چند نفر از شهروندان بحرین از سال ۲۰۱۱ و در پی اعتراضات بعد از انتخابات در این کشور زندانی و تابعیت آنها لغو شد.
بحرین که یکی از متحدان آمریکا و محل استقرار ستون پنجم ارتش آمریکا در منطقه است، از سال ۲۰۱۱ میلادی توسط گروه‌های بین‌المللی حقوق بشری برای رفتار با اقلیت شیعه در کشورش بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.
در ماه آوریل، پارلمان بحرین به دادگاه نظامی مجوز داد که برخی غیر نظامیان را دلیل به جرائم تروریستی بازداشت کند. تروریسم واژه‌ای است که از نظر حقوقی در بحرین به درستی تفسیر نشده است. بحرین شیعیان ایران را به ایجاد شبکه تروریستی با هدف سرنگونی نظام متهم می‌کند؛ اتهام‌هایی که تهران بارها آن را رد کرده است. 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»