دیدبان

مشت محکم متحدین در شمال حماه

مشت محکم متحدین در شمال حماه
به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ نبردها در شمال حماه میان نیروهای مقاومت و تروریست های النصره با شدت ادامه دارد. در حالی که قرار بود با حضور ارتش ترکیه در حلب و ادلب آنها واسطه ای برای فروکش کردن جنگ باشند، اما به نظر می رسد جبهه النصره (القاعده) میخواهد محورهای مختلف را مشغول نگه دارد و بدون شک با طرف ترک نیز هماهنگ است.
در حمله چند هفته اخیر جبهه النصره و دیگر گروهک های تروریستی ارتش آزاد به مواضع ارتش سوریه در شمال حماه که به اشغال روستای الدالی منجر شد، النصره سیاست تداوم جنگ را در پیش گرفت. البته فرصت هنگامی بیشتر در اختیار آنها قرار گرفت که تروریست های داعشی چند روستا را در غرب جاده اثریا - خناصر اشغال کردند و تجمیع نیروی خوبی صورت گرفت. همزمان با جنگ با داعش، النصره حملاتی را هم به مواضع متحدین شکل داد. 
 
 
با این حال، متحدین بیکار ننشسته و پس از ماجرای روستای ابودالی که هدفش اسارت گرفتن نظامیان روس بود، با مشت آهنین با این گروهک برخورد کردند و تقریبا تمام آنچه را که در فرصت آتش بس ساخته بودند، دوباره از دست دادند. شدت حملات هوایی روس ها به گونه ای بود که ترک ها برای توقف آن واسطه شدند، اما چون دست خود آنها در طراحی اسیرگیری نطامیان روس در ابودالی تقریبا به وضوح رو شده بود،،نمی توانستند زیاد چانه زنی کنند. 
 
 
متحدین پس از پایان تقریبی کار داعش در شرق حماه، بخشی از نیروهای خود را به غرب جاده برده و تک های محدود، اما دقیقی را علیه مناطق در اشغال النصره صورت دادند که دو ساعت های گذشته منجر به پاکسازی دو روستا شده که آخرین آن، روستای جعدین بود. بر اساس شواهد موجود این حملات به شکل محدود ادامه خواهد یافت تا احیانا النصره و دیگر گروهک های تروریستی موفق به سازماندهی نیروهایشان در_ منطقه نشوند.
نبردها در حال حاضر در نزدیکی روستای الخفیه در شمال حماه ادامه دارد و النصره مدعی مقابله با تک نیروهای مقاومت برای ورود به این روستا شده اند.
 
 
 
چند نکته نیز در مورد نبردهای اخیر شایان ذکر است:
- نبردها به گفته اعلام الحربی در  شمال اثریا جریان داشته و تک گسترده ای بوده است. 
- در این حمله سه روستای الشحاطیة، جب أبیض و خربة جویعد و چند نقطه سرکوب به مساحت ۱۵ کیلومتر پاکسازی شد.
- در این حمله تلفاتی به گروهک تروریستی القاعده وارد شد: أبو مؤتة الحموی از مسوولان نظامی، و جانشینش با نام محمد ترکی المحیو و مسؤول التسلیحات این گروهک با نام عبد الرحمن کامل صدیق در میان کشته شده ها هستند.
 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن