دیدبان

گسترش ناآرامی در شهرهای اقلیم کردستان؛ اربیل: نیروهای امنیتی به آشوب‌ها پایان دهند

 گسترش ناآرامی در شهرهای اقلیم کردستان؛ اربیل: نیروهای امنیتی به آشوب‌ها پایان دهند

به گزارش دیدبان به نقل از السومریه‌نیوز، اوضاع در شهرهای اقلیم کردستان عراق از شب گذشته در پی اعلام کناره‌گیری «مسعود بارزانی» از قدرت، ناآرام شده است. رسانه‌های خبری در این منطقه گزارش دادند تعدادی از اعضای پارلمان کردستان عراق در داخل ساختمان پارلمان تحت محاصره هواداران بارزانی قرار گرفتند و از ترس جانشان از آنجا خارج نمی‌شوند.

همچنین هواداران مسعود بارزانی، که مسلح به چاقو و چماق هستند، منزل «علی باپیر» رئیس جماعت اسلامی کردستان عراق را محاصره کرده‌اند.

رادیو «آشتی» وابسته به جماعت اسلامی کردستان عراق نیز در شهر «زاخو» و دفتر آن نیز در این شهر به آتش کشیده شده‌اند.

همزمان، «شاسوار عبدالواحد» رئیس «لیست نسل‌نو»، از مردم شهر سلیمانیه خواست تظاهراتی خیابانی در اقلیم کردستان بر علیه مسعود بارزانی و حزب دموکرات کردستان برگزار کنند.

در همین حال، شورای امنیت اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ای، از مردم خواسته که امنیت را حفظ کرده و به اغتشاشگران اجازه ندهند وضعیت را بیش از این ملتهب کنند.

شورای امنیت اقلیم کردستان هشدار داد که به تندی با شخص و یا هر گروهی که بخواهند به دفاتر احزاب در شهرهای مختلف حمله کنند برخورد خواهد شد.

همزمان، دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی باید کنترل اوضاع را به دست بگیرند و مانع تداوم آشوب‌ها و حمله به دفاتر احزاب کُرد شوند.

در این بیانیه آمده است: «دست‌هایی اغتشاش‌گران برای ایجاد هرج و مرج و خشونت تلاش می‌کنند.»

دولت اقلیم کردستان عراق ضمن محکوم کردن این حملات و درگیری‌ها در شهرهای مختلف این اقلیم، اعلام کرد: «این وضعیت موجب ترس و وحشت مردم شده است. دستگاه‌های امنیتی باید وارد عمل شده و به آشوب‌ها پایان دهند.»

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»