دیدبان

پیشروی‌های استراتژیک ارتش سوریه به سمت آخرین مقر داعش

پیشروی‌های استراتژیک ارتش سوریه به سمت آخرین مقر داعش

به گزارش دیدبان به نقل از اسکای‌نیوز، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای هم‌پیمان خود، به پیشروی‌ها از دو محور استراتژیک به سمت آخرین و مهم‌ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در مرزهای شرقی کشور ادامه می‌دهد.

منابع میدانی اعلام کردند، نیروهای ارتش سوریه و متحدانش طی ساعات گذشته به عملیات‌شان برای رسیدن به البوکمال از محور «العشاره» در شمال این شهر و مناطق بیابانی در جنوب آن شدت بخشیده‌اند.

این تحولات همزمان با تلاش‌های «نیروهای دموکراتیک سوریه» برای رسیدن به سمت البوکمال و تسلط بر آخرین و مهم‌ترین پایگاه گروه داعش و گذرگاه مرزی با عراق صورت می‌گیرد.

منابع محلی نیز تصریح کردند، «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیز برای رسیدن به البوکمال بایستی از رود فرات بگذرند؛ که این امر کار را برای آنها نسبت به ارتش سوریه که در کرانه غربی رود مستقر است، دشوار کرده است.

بر این اساس، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌ها در دیرالزور، داعش را از بخش‌های وسیعی از شهرک «العمال» در این شهر بیرون رانده و بر آنجا تسلط یافته‌اند.

منابع میدانی گفتند که نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش حمله‌ای غافلگیر کننده به محله‌هایی در شهر دیرالزور که همچنان تحت اشغال داعش است، صورت داده‌اند.

طبق اعلام این منابع، این حمله ارتش سوریه که با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه انجام می‌شود، بر محله‌های «الحمیدیه»، «العمال»، «الحویقه»، «الجبیله» و «الرشدیه» متمرکز است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»