دیدبان
در واکنش به تنش میان نیروهای عراقی و پیشمرگه‌ها؛

کانادا کمک‌های نظامی‌اش به عراق را معلق کرد

کانادا کمک‌های نظامی‌اش به عراق را معلق کرد

به گزارش دیدبان به نقل از السومریه‌نیوز، وزارت دفاع کانادا اعلام کرد نیروهای ویژه کانادا کمک‌های نظامی‌شان به عراق را به دلیل تنش میان ارتش عراق و پیشمرگه‌ها، موقتا تعلیق کردند.

«دان لو بوتیلیه» سخنگوی وزارت دفاع کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌محض این‌که درخصوص مسائل مرتبط با روابط میان نیروهای امنیتی عراق و نیز اولویت‌های اصلی و ماموریت‌ها در چارچوب مبارزه با داعش، شفاف‌سازی شود، نظامیان کانادایی کمک‌های نظامی‌‌شان را از سرخواهند گرفت.»

این در حالی است که دولت عراق، عصر جمعه عملیات نظامی‌ علیه نیروهای پیشمرگه را با امید دستیابی به راه‌حلی از طریق مذاکره برای بحران با اقلیم کردستان، به حال تعلیق درآورده است.

کانادا که از نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش است، اعلام کرده است که نیروهای امنیتی عراق و تمامی نیروهای این ائتلاف طی ماه‌های اخیر پیشروی‌های چشمگیری در جنگ علیه داعش داشته‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع کانادا اظهار داشت: «به رغم این پیشروی‌ها، مبارزه با گروه داعش و افراط‌گرایی خشونت‌بار، همچنان راهی طولانی در پیش است؛ چرا که عناصر این گروه مواضعی در عراق دارند.»

 

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»