دیدبان

گزارشی از نبردها در شرق حمص و حماه

گزارشی از نبردها در شرق حمص و حماه
به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ تروریست‌های جبهه النصره و داعش با یک حمله هماهنگ ضمن قطع مسیر السلمیه به اثریا موفق شدند ده ها دستگاه خودرو حامل تسلیحات مختلف را به داخل منطقه محاصره شده منتقل کنند.  بر همین اساس بیشتر تسلیحات منتقل شده شامل موشک های ضدزره بود که عناصر داعش به آن نیاز مبرم داشتند.
 
پس از گذشت چند هفته از آن ماجرا مشخص شد که در نبردهای صورت گرفته در مناطق مختلف شرق حمص و حماه تعداد زیادی از خودروها و تجهیزات زرهی متحدین هدف موشک‌های ضد زره قرار گرفته است که همین امر نشان از صحت و سقم گزارش فوق مبنی بر عملیات مشترک جبهه النصره و داعش و انتقال موشک ها ضد زره به داخل منطقه دارد.
 
 
تنها در دو روز پنج دستگاه از زره پوش های متحدین در این منطقه با موشک‌های ضد زره منهدم شده اند که این نشان می‌دهد باید چنین تجهیزاتی از جای دیگری به دست داعش رسیده باشد که بدون شک با توجه به آن گزارش، این تجهیزات از همان مسیری که چند هفته پیش جبهه النصره از محور السعن باز کرده بود، به داخل منطقه محاصره شده، منتقل شده است.
 
هرچند داعش در این منطقه نفس‌های آخر خود را می‌کشد، اما همانگونه که انتظار داشتیم تروریست ها هنوز مقاومت سرسختانه ای از خود نشان می دهند و پاکسازی این منطقه که در ابتدا سه هزار کیلومتر و در حال حاضر تقریبا اکثر مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی را شامل می شود زمان بیشتری خواهد برد. عناصر داعش در طول سال‌هایی که در منطقه شرق حمص و حماه حضور داشتند آن را به شکل بسیار موثری سنگربندی کردند تا برای نبردهای آینده آماده باشد.
 
 
وزارت دفاع روسیه هم در گزارشی که پس از پاکسازی بخشی از مناطق اشغالی به خصوص شهر عقیربات منتشر کرد با توصیفی از میدان نبرد یادآور شد که داعش این شهر را برای یک مقاومت طولانی‌مدت آماده کرده بود اما در واقع یک شهر روی زمین و شهری دیگر در زیرزمین داشتیم که پاکسازی سریع آن واقعاً عجیب بود. به گفته این منبع روسی داعش با تدارکات ویژه و مسلح کردن زمین، تهیه مقدار زیادی تسلیحات و مواد غذایی می‌خواست برای ماه ها در این شهر مقاومت کند.
 
با این حال همانگونه که بارها تاکید شده است برخلاف تصور فرماندهان، نیروهای متحد با دور زدن منطقه و ورود از شرق به داخل مواضع اشغالی عملاً این تاکتیک تروریست هارا ناکام گذاشتند. در حال حاضر نبردها به شکل سنگینی در محورهای مختلف ادامه دارد و متحدین با شبانه روزی کردن جنگ مناطق بیشتری را از اشغال تروریست های داعشی آزاد کرده و آنها را در محدوده ای کوچکتر به محاصره درآورده اند.
 
 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن