دیدبان

غافلگیری اسرائیل در جولان توسط ایران و حزب‌الله

غافلگیری اسرائیل در جولان توسط ایران و حزب‌الله

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ با اینکه هنوز مدت زیادی از دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو و پوتین در مسکو نگذشته است و در دیدار مذکور نتانیاهو نگرانی شدید رژیم صهیونیستی در مورد حضور نظامی ایران در سوریه به شکلی دائمی را مطرح کرده و خصوصا در نزدیکی مرز جولان خط قرمزیرا ترسیم کرده است ، به نظر می رسد مسکو این اخطار رژیم صهیونیستی را جدی نگرفته است.

براساس گزارش پایگاه خبری "دبکا فایل" که وابسته به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی است ، در روزهای گذشته تعدادی از افسران حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران در مقر فرماندهی مشترک در قنیطره حضور یافته و ضمن ارتباط با سران گروههای تروریستی مسلح ، راه حلهایی برای مصالحه با آنها را در این منطقه مطرح کرده اند.

بنابراین گزارش، یگان مرزی رژیم صهیونیستی تحرکات این گروه از نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان را از دو کیلومتری مرز جولان رصد کرده اند و این چندمین بار است که نیروهای حزب الله و ایران به مرز جولان نزدیک می شوند. این پایگاه خبری افزوده است که افسران ایرانی و حزب الله از طریق ناحیه خان ارنبه وارد منطقه قنیطره شده اند که در شش کیلومتری شرق جولان اشغالی قرار دارد.

منابع امنیتی اسرائیلی مدعی شده اند که در خرداد ماه سال جاری طبق توافق بین روسیه و آمریکا یک اتاق عملیات مشترک به منظور کاهش حضور نظامی ایران و حزب الله توسط روسها ایجاد شده است. ضمن اینکه روسیه ۱۰ پایگاه نظامی جهت کنترل مرزها در سوریه دارد اما روز شنبه گذشته همه چیز به طور ناگهانی تغییر کرد.

پایگاه خبری دبکا فایل در ادامه گزارش عنوان کرده است که اسرائیل مکررا واشنگتن و مسکو را از آنچه در مرزهایش با سوریه میگذرد باخبر کرده است ، اما این دو کشور توجهی به این نگرانی نمی کنند و در جواب می گویند که تل آویو نگران نباشد زیرا که روسها بر مناطق مرزی با سرزمینهای اشغالی مسلط هستند و آنها هستند که این مناطق را مدیریت می کنند.

اما همانطور که اشاره شد افسران روسی به همراه نیروهای ایران و حزب الله روز شنبه گذشته با لباس غیرنظامی وارد قنیطره شده ضمن تماس با سران گروههای مسلح مخالف دولت مستقر در این منطقه از طریق اسکایپ، سه راه حل پیش روی آنها گذاشتند:

۱) اولا آنچه مقر فرماندهی مشترک در قنیطره می گوید را قبول کنند و در مقابل از حمایت روسیه و سوریه برخوردار شده و همچنین خدمات بهداشتی و کمکهای غذایی از دولت دریافت نمایند . و این به معنی قطع ارتباط آنها با رژیم صهیونیستی است که تاکنون از آنها حمایت کرده و انواع کمکها را به آنها ارائه داده است.
۲) انحلال گروهها و یگانهایشان و تسلیم سلاحشان به ارتش سوریه.
۳) در صورت نپذیرفتن دو شرط اول ، مختار هستند که به سایر مناطق سوریه منتقل شده و خودشان و خانواده هایشان با حمایت ارتش سوریه این مناطق را تخلیه کنند.

شایان ذکر است منابع خبری رژیم صهیونیستی تأکید کرده اند، بدون در نظر گرفتن اینکه گروه‌های مسلح معارض در جولان بمانند یا بروند ، در هر صورت اسرائیل تسلط و اشراف اطلاعاتی و امنیتی خود را در مرز جولان از دست داده است و ایران و حزب الله با حمایت روسیه بر آن مسلط شده اند.
 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن