دیدبان
وزارت کشور عراق:

نیروهای امنیتی در کرکوک می‌مانند

نیروهای امنیتی در کرکوک می‌مانند

به گزارش دیدبان به نقل از اسکای پرس،‌ «عبدالوهاب طائی» مشاور رسانه‌ای وزیر کشور عراق امروز –پنجشنبه- اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در مواضع خود باقی می‌مانند و از مناطق استان کرکوک عقب‌نشینی نخواهند کرد.

طائی با صدور بیانیه‌ای که در اختیار این رسانه قرار گرفته است، در این باره گفت: «اخباری که برخی از رسانه‌های معاند و مغرض منتشر می کنند، چیزی نیست جز تلاشی بی‌نتیجه برای ایجاد تنش در میان مردم عراق.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دستگاه امنیتی عراق بدون هیچ تبعیضی از همه شهروندان عراقی دفاع خواهد کرد و امنیت را در تمامی مناطق عراق ایجاد خواهد کرد.»

همچنین در این بیانیه آمده است که دستگاه امنیتی عراق دستورات نخست‌وزیر این کشور را درباره استان کرکوک و محافظت از مردم و ثروت مردم عراق اجرا خواهد کرد.

رئیس ستاد مشترک عراق نیز روز گذشته –چهارشنبه- از هیئت رسانه و ارتباطات این کشور خواست که بر کار کانال‌های رسانه‌ای که امنیت و ثبات مردم در این کشور را تهدید می‌کنند، نظارت کنند و قوانین را در خصوص این رسانه‌ها اجرا کنند.

در روزهای گذشته استان کرکوک شاهد تحولات امنیتی و درگیری‌هایی بوده است و ارتش عراق با حمله به این استان کنترل آن را به دست گرفت.

این تحولات پس از آن صورت گرفت که منطقه کردستان عراق اخیرا رفراندوم استقلال برگزار کرد که در نتیجه آن بیش از ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی به جدایی رای دادند. بغداد و همسایگان کردستان عراق ضمن عدم پذیرش نتایج این همه‌پرسی مخالفت خود را با برگزاری این رفراندوم اعلام کردند.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»