دیدبان
درخواست نخست‌وزیر انگلیس از رهبران اروپا:

روند مذاکرات برگزیت را تسریع کنید

روند مذاکرات برگزیت را تسریع کنید

 به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس قرار است امروز -پنجشنبه- در نشست کرانچ در بروکسل از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کند که مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را با روند سریع‌تری در پیش بگیرند.

قرار است می در این نشست از همکارانش بخواهد تا از هم اکنون به آینده توافقات تجاری و همچنین دوره گذار پس از آن که بریتانیا اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۹ ترک کرد، نیز توجه کنند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیشرفت بسیار کمی در زمینه مذاکرات جدایی برای ورود به مرحله بعدی و گفت‌وگو درباره آینده روابط در این نشست صورت گرفته است اما زمینه داخلی برای انجام این مذاکرات قرار است در ماه دسامبر آینده مهیا شود.

یک مقام ارشد دولت بریتانیا در این باره گفت: «ما آنها را برای پیشبرد مذاکرات در سایه همکاری‌های آینده و دوره اجرایی آن تشویق خواهیم کرد. بنابراین آنها در اولین فرصت آماده ورود به این مذاکرات هستند.»

ترزا می همچنین نامه‌ای را در صفحه فیس بوکش منتشر کرد و وعده داد که زندگی در بریتانیا را برای شهروندان اتحادیه اروپا پس از جدایی آسان کند. در همین حال یک مقام بریتانیا نیز اعلام کرد که توافق بر سر حقوق شهروندان به زودی حاصل خواهد شد.

«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا ضمن هشدار درباره اینکه هیچ شکافی در این نشست وجود ندارد،‌ گفت که در شرایطی که پیشرفت‌هایی در زمینه وعده‌های داده شده وجود دارد، اما لندن نیازمند آن است  که با پیشنهادهای ویژه‌تری در این مذاکرات حاضر شود.

آسوشیتدپرس نیز نوشت که مذاکرات جدایی در زمینه حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در بریتانیا بیشترین پیشرفت را داشته است،‌ این در حالی است که موضوع‌ها درباره  ایرلند شمالی شاهد کمترین پیشرفت در این زمینه بوده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»