دیدبان
بایدن:

ترامپ درکی از اصول حاکمیت ندارد

ترامپ درکی از اصول حاکمیت ندارد

به گزارش دیدبان به نقل از ان‌بی‌سی، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد حداقل سران ۱۴ کشور مختلف برای کمک به درک رفتارهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا با وی تماس گرفته‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که ترامپ اصلا درکی از اصول حکومت داری و اداره کشور ندارد.

بایدن خاطرنشان کرد برای اداره یک کشور نیاز به یک سری اصول و قواعد کلی و خاص وجود دارد ولی دونالد ترامپ به هیچ یک از آن‌ها واقف نیست.

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تصریح کرد ترامپ حتی هنجارهای مربوط  به رفتار فردی را نیز زیر پا می گذارد و بیش از آن‌که در پی به کار بردن سیاست باشد باعث به وجود آمدن ترس می‌شود.

جو بایدن اضافه کرد که ما درحال حاضر رئیس‌جمهوری داریم که از اصول حکومت‌داری سررشته‌ای ندارد و از همین رو ترامپ هنجارهای سیاسی خاصی را به وجود آورده که حلقه‌های سیاسی در واشنگتن و نظام بروکراسی در دولت فدرال را از بین برده است.

وی درباره استفاده مداوم ترامپ از توئیتر نیز خاطرنشان کرد که او در موارد غیرضروری و نامناسب از توئیتر استفاده کرده و با برهم زدن رفتارهای هنجاری باعث بروز ترس می‌شود.

بایدن ادامه داد که برای مثال وی وزیر خارجه خود را برای مذاکره با کره شمالی اعزام می‌کند و همزمان نیز اقدام وی را اشتباه می‌خواند.

این مقام سابق آمریکایی با اشاره به تماس ۱۴ نفر از سران کشورهای مختلف با وی برای درک رفتار ترامپ اضافه کرد حتی یکی از سران یکی از این کشورهای اروپایی ترامپ را با موسولینی مقایسه کرده است.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»