دیدبان

پیشروی ارتش سوریه در غرب رود فرات و شرق حماه

پیشروی ارتش سوریه در غرب رود فرات و شرق حماه

به گزارش دیدبان، ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن عملیات نبرد با تروریسم را در جبهه‌های مختلف از جمله در دیرالزور و حماه با موفقیت ادامه می‌دهند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، پس از آزادسازی شهر «المیادین»، یگان‌هایی از ارتش سوریه عملیات گسترده و دقیق را برای ریشه‌کن کردن داعش از روستاها و شهرک‌های واقع در میان المیادین و «المریعیه» در کرانه غربی رود فرات آغاز کرده‌اند به‌گونه‌ای در نخستین ساعات آغاز این ماموریت، شماری از روستاها در حومه غربی رود فرات را آزاد کردند.

به گزارش سانا، یگان‌های ارتش به پیشروی‌ها در نبرد با داعش در ریف شرقی دیرالزور ادامه دادند و توانستند کنترل شهر «موحسن» و تعدادی روستا را به دست‌ بگیرند.

نیروهای ارتش بعد از تثبیت کنترل‌شان بر «الحسینیه»، به عملیات و پیشروی‌های‌شان در غرب به سوی روستاهای «شقرا» و «الجنینه» ادامه می‌دهند.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور، یگان‌های ارتش سیطره خود در روستاهای «جباب التناهج» و «المکسار القبلی» و «المسکار الشمالی» در ریف شرقی حماه را بسط دادند.

از سوی دیگر، یگان‌های ارتش با همکاری نیروهای همپیمان، کنترل‌شان بر مناطق باقیمانده در «وادی العذیب» در شمال شرق شهر «سلیمه» و برخی روستاها در حومه شمال شرقی حماه را تثبیت کردند.

خبرگزاری سانا خاطرنشان کرد، تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید، جاده «سلیمه- اثریا» و حومه آن را کاملا امن می‌کند.

گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش و جبهه‌النصره همچنان در برخی روستاها و شهرک‌های ریف حماه فعال هستند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»